Olcsóbb, egyszerűbb, hangosabb – ez volt a Formula-1 eredeti elképzelése a sorozatban használt hibrid erőforrásokról, amikor elkezdődött a 2021-es szabályrendszer kialakítása. A „nagy átalakítással” a száguldó cirkusz egyik nem titkolt célja a növekedés, az új motorgyártók bevonzása volt, amely mint azóta tudjuk, kudarcba fulladt. Hogy potenciális beszállóknak imponáljon, a Liberty Media és az FIA akár nagyobb változtatásokat is végrehajtott volna az erőforrásokon (például elhagyta volna az MGU-H alkalmazását, így gyengítve a meglévő gyártók helyzeti előnyét), ám a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a Honda részéről ellenállásba ütközött, miközben egyetlen érdeklődő szándéka sem bizonyult kellően komolynak ahhoz, hogy bármilyen drasztikusabb változtatás indokolt legyen. Röviden így alakult ki a jelenlegi helyzet, amelyben a sorozat vezetősége immár az aktív motorgyártóknak igyekszik kedvezni.
Az F1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn elárulta, a fentiek ellenére a helyzet csak részben változott meg, érkeznek a továbbgondolt erőforrások, csak kevésbé drasztikus formában. „Ettől eredetileg valamivel nagyobb elképzeléseim voltak. Olcsóbb, egyszerűbb és hangosabb motorjaink lesznek, a kérdés csak az, hogy mennyivel. Erős érv az, hogy jelenleg van négy viszonylag stabil gyártó az F1-ben, és inkább velük szilárdítjuk meg a helyzetet” – magyarázta Brawn, aki kihangsúlyozta, a mostaniak elveszítését nem kockáztathatták meg.
Egyetlen csapatot sem akarunk elveszíteni, de ha mégis így történne, az F1 vélhetően kellően vonzó ahhoz, hogy egy másikat csábítson a helyére. Ha egy motorgyártó távozna, akkor az utána érkezőnek óriási lyukat kellene betöltenie. Két-három csapat is érintett lenne, ezért helyesnek tartom a meglévő törekvéseinket. A következő hónapokban lerántjuk a leplet néhány olyan változásról, amelyek határozott előrelépést jelentenek” – nyilatkozta az Autosportnak.