Múlt héten Chase Carey, a Liberty Media első embere beszélt arról, a 2021-es szabályokat tudatosan úgy alakítják, hogy azok vonzóak legyenek a potenciális versenyistállók számára is. „Ez egy kulcsfontosságú célunk 2021-re nézve, ezért szilárd alapokat kell lefektetnünk, hogy elkezdődhessenek a tárgyalások az új érdeklődőkkel” – nyilatkozta Carey, aki azt is elmondta, néhány motorbeszállítók alig néhányan, lehetséges csapattok részéről viszont több komoly megkeresés is érkezett azzal kapcsolatban, hogy 2021-től csatlakoznának a száguldó cirkuszhoz.
„Néhányan komoly érdeklődéssel és lelkesedéssel közelítettek meg minket. Ez viszont attól is függ, hogy ki tudunk-e alakítani egy olyan struktúrát, amihez úgy tudnak csatlakozni, hogy az számukra is kifizetődő legyen.”
A Formula–1-ben jelenleg tíz csapat húsz autóval versenyez. Ez a szám a három nagy istálló csapatfőnöke szerint tökéletesen megfelel a sport izgalmainak és érdekeinek. „Én mindig azt mondom, inkább a minőséget kell választani a mennyiséggel szemben” – jelentette ki Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke.
„Van tíz csapatunk, akik a korábbi évekkel ellentétben viszonylag egészségesek. Azt már láttuk, hogy a mezőny bővítése eddig sem járt túl nagy sikerrel, hiszen egyetlen csapat sincs itt azok közül, akik az elmúlt néhány évben csatlakoztak” – mondta, utalva ezzel többek közt az olyan istállókra, mint a HRT, Lotus, Virgin vagy Marussia, ezek közül az istállók közül ugyanis már egyik sem aktív a sportban. „Szerintem ahelyett, hogy megpróbáljuk még több autóval feltölteni a rajtrácsot, inkább arra kellene koncentrálnunk, hogy a meglévő csapatokat hozzuk közelebb egymáshoz, és minőségileg javítsunk a helyzeten.”
Hornerrel a Mercedes főnöke, Toto Wolff is egyetértett, mondván, habár nem rossz elképzelés, hogy minél több autó versenyezzen egymás ellen, az F1-ben jelenleg versenyző csapatok száma szerinte is megfelelő. „Szerintem azzal, hogy korlátozzuk a csapatok számát éppen azt segítjük elő, hogy a nagyobb márkák a már létező csapatokat kezdjék el támogatni, és ez a sport fejlődése szempontjából sokkal fontosabb.”
A gyári csapatként néhány éve visszatérő Renault-főnök, Cyrill Abiteboul is hasonló álláspontot fogalmazott meg, mint Horner és Wolff. „Szerintem is az lenne a lényeges, hogy azok a csapatok, akik jelen pillanatban versenyképesek még közelebb kerüljenek egymáshoz, hiszen ez eredményezne izgalmasabb versenyeket. Viszont, ha elő tudunk állni egy olyan üzleti modellel, ami akár húsz csapatot is fenn tud tartani, akkor ez is egy megfontolandó ötlet” – vélekedett a francia.