Az elmúlt hétvégén először fordult elő a Formula-1 történetében, hogy valaki 26 pontot szerzett egyetlen versenyen. Valtteri Bottas ugyanis amellett, hogy domináns, kitűnő versenyzéssel simán söpörte be a győzelmet és az ezzel járó huszonöt egységet, az utolsóelőtti fordulóban még a leggyorsabb kört is megfutotta, ezzel elcsente az extra pontot Max Verstappen Red Bull-Hondája elől.
Bár vita tárgyát képezte az utolsó pillanatban bevezetett szabálymódosítás, a Formula-1 sportigazgatója szerint abszolút bevált az újítás. Gondoljunk arra is, hogy emiatt például Valtteri Bottas figyelmen kívül hagyta Toto Wolff csapatutasítását és ráment a leggyorsabb körre a hajrában és sikerrel meg is szerezte.
Az utolsó körökben is többen nyomták neki a plusz pontért, miközben korábban (főleg, ha nagyobb különbségek alakultak ki előtte) ilyenkor már csak csendes körözgetés folyt. Éppen ezt akarta elérni az FIA. Még az ötvenes években történt utoljára, hogy ugyanezért pontot osztottak, 2019-től ismét.
„A leggyorsabb körért járó pluszpont újbóli bevezetése abszolút felpörgette a verseny utolsó szakaszát. Verstappen megpróbálta megszerezni Bottastól ezt a különleges jutalmat (ideiglenesen sikerült is, ám a végén a finn visszavágott)” – nyilatkozta Ross Brawn az újításról.
„Egy olyan versenyen, ahol a dobogós helyek sorsa látszólag már korábban eldőlt, tudatában lesznek annak, hogy akár egyetlen extra pont megszerzése is kivételesen fontos lehet a világbajnoki küzdelemben. Ez egyértelműen megtölti élettel a verseny(ek) befejező szakaszát. Pontosan ez volt, amit az FIA el akart érni, amikor egyáltalán felmerült ötletként a leggyorsabb körös pont” – tette hozzá Brawn.