DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
F1

Bottas figyelmen kívül hagyta Wolff utasítását

Hiába beszélték meg a futam előtt, hogy dobogós pozícióban haladva nem mehetnek rá a Mercedes pilótái a leggyorsabb körre, a finn versenyző mégis rápróbálkozott, és be is gyűjtötte a plusz pontot.

Az egyik legérdekesebb kérdés az volt a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt, vajon milyen hatással lesz a verseny képére, hogy 1959 után újfent pont jár a leggyorsabb körért. Nos, a hajrában az élmenők közül többen is, mindenekelőtt Valtteri Bottas és Max Verstappen is ráment a bónuszra, amelyet végül a futamot is megnyerő finn kaparintott meg, ezzel a Formula-1 történetében először 26 vb-egységet gyűjtött egyetlen viadal során. Pedig mint az később kiderült, Toto Wolff utasításba adta, hogy nem kockáztathatnak a verseny végén, ha dobogós pozícióban haladnak – persze azért a Mercedes csapatfőnöke nem bánkódott amiatt, hogy végül övék lett a plusz egy pont, de felemásak az érzései az újítás kapcsán:

„A ma délelőtti megbeszélésen, amikor a stratégiát egyeztettük, megtiltottam nekik, hogy rámenjenek a leggyorsabb körre, ha az első, a második vagy a harmadik helyen haladunk. De figyelmen kívül hagytak engem, mindegyikük!” – idézi Wolff szavait a Motorsport.com. „Azt hiszem, a mérnökök és a pilóták között zajlott erről a beszélgetés, még vissza kell hallgatnom a rádiózást, hogy rekonstruáljam, mi is történt. Végső soron örülök, jó dolog begyűjteni az extra pontot. Szórakoztató, szerintem nagyszerű ez az új része a show-nak. Persze kockázatos, főleg, ha eleve elég sok pontért vagy harcban, akkor érdemes-e rámenni?”

Azt maga Bottas is elismerte, hogy túl rizikós lett volna beiktatni egy plusz bokszkiállást – még ha elég is lett volna hozzá az előnye: „Természetesen az továbbra is jócskán elsőbbséget élvez, ha magával a helyezéssel rengeteg pontot lehet begyűjteni. A leggyorsabb kör csak másodlagos. Amint az előny már elég nagy volt az üldözőkhöz képest, elkezdhettünk róla beszélni és tervet készíteni rá. Rákérdeztem a bokszkiállásra, de erről a verseny előtt is beszéltünk, és mivel ez a szezon első futama, nem akartunk ostoba hibákat elkövetni, inkább biztosra akartunk menni, hogy a lehető legtöbb pontot begyűjtjük.”

„Ezért nem álltunk ki a végén, mert az új plusz kockázat lett volna akár egy biztonsági autó, akár egy kerékcserés hiba okán. Ezért csak úgy döntöttem az utolsó körökben, hogy bár eléggé forgalomban voltam, próbálok találni magamnak egy kis rést. Visszavettem, más motormódba kapcsoltam, és ráhajtottam. Természetesen örülök, hogy sikerült, ez plusz egy pont.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: