DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Hülkenberg erőn felül teljesített a Renault-val

A Renault vakarhatja a fejét, mert úgy fest, a Red Bull-Honda közelébe sem juthatnak, ráadásul a középmezőnyben sem a franciák a leggyorsabbak. Nico Hülkenberg bravúrral szerzett hat pontot.

Az elmúlt hétvégén végre befejeződött a nyilatkozatháború és az üzengetés, odamondogatás, élesben kellett megmutatni, ki mit tud. Az élmezőnyben egyáltalán nem úgy alakultak az erőviszonyok, ahogy azt a téli tesztek után a legtöbben tudni vélték. A Ferrari abszolút nem volt gyorsabb a riválisoknál, sőt, a Mercedesen kívül még a Red Bull is sikeresen beelőzte a Scuderiát Ausztráliában.

De ne feledjük, minden versenyhétvége más, lehet, hogy Bahreinben teljesen más képet látunk már. Ebben bízik a középmezőny tavalyi legjobbja, a Renault is. Jelenleg ugyanis jól látszik, hogy a Haas jelentősen gyorsabb, mint a francia gyári istálló, de a Williamsen kívül gyakorlatilag az összes középcsapat nagy veszélyt jelent a Hülkenberg-Ricciardo párosra.

Az időmérő rögtön óriási csalódással kezdődött, a két Renault még úgy sem volt képes bejutni a Q3-ba, hogy előtte egy stratégiai hibának köszönhetően az egyik Red Bull (Gasly) kihullott az első szakaszban. Nico Hülkenberg 11. rajtpozíciójából kihozta a maximumot és szerencsésen alakuló taktikájának köszönhetően értékes hat pontot zsebelt be Melbourne-ben.

Hülkenberg maga mögött tartotta a riválisokat a leintésig


Kerékcseréje után nem ragadt be a lassabb autók mögé (mint például Gasly vagy Norris), az abroncsok is kitartottak a leintésig. Bár hátulról egy hatalmas vonat szorongatta (Raikkönen, Stroll, Kvjat, Gasly), képes volt megőrizni hetedik helyét, pedig komolyan támadták.

„Szezonindításnak nagyon jó volt, stabil pontszerző helyen végeztem. Nem volt egyszerű verseny, különösen az utolsó tíz kör, amikor komoly nyomás alá helyeztek, nagyon kellett harcolnom, hogy megőrizzem a hetedik pozíciómat” – nyilatkozta az Ausztrál Nagydíj után Nico Hülkenberg.

„Elégedett vagyok, hogy ez így sikerült. A rajt és az első kör határozta meg az egész versenyünket, itt különösen fontos a pályán elfoglalt pozíció, onnantól pedig az autó erőbeosztása és a gumik megfelelő kímélése lett a legfontosabb.”

„A vasárnappal elégedettek lehetünk, pozitív eredménnyel zártunk, de azt is mutatja, hogy rengeteg munka áll előttünk. Mélyre kell ásnunk, hogy az autó teljesítményén és egyensúlyán jelentősen javíthassunk” – tekintett előre a tapasztalt német, aki már harmadik évadát kezdte a Renault pilótájaként. Csapattársa, Daniel Ricciardo számára rémálom volt az első versenyhétvége, a 12. helyről rajtolva azonnal megsérült az autója, később fel is kellett adnia hazai futamát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: