DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

„Nem kell a leggyorsabb kör csak a címlap miatt”

A tesztelés során az istállók többsége szigorú rend alapján építi fel munkáját, lehetőleg az előre meghatározott program alapján. A Haas sem ment rá a csúcskörre csak azért, hogy címlapra kerüljön.

A leglátványosabban a világbajnoki címvédő Mercedes bújt meg a mezőnyben egészen az utolsó tesztnapig, az első hat napon például alig-alig került a legjobb ötbe Lewis Hamilton és Valtteri Bottas. Már akkor is egyértelmű volt, hogy ennél sokkal többet tudnak az Ezüst Nyilak, ami a nyolcadik tesztnapon elő is bújt.

A Red Bull újdonsült francia versenyzője, Pierre Gasly is arról beszélt a csütörtöki napot követően, hogy ők is ugyanúgy rejtegetik valódi erejüket, ahogy mindenki más. Egyedül talán a Williams pozíciója tudható teljesen biztosan, a grove-iak az első heti hatalmas késlekedésnek is köszönhetően teljesen utolsók a rangsorban.

Az első héten a Haasnál számos technikai hiba ütötte fel fejét, emiatt szintén hátrányt szenvedtek, az előző héten csak 384 kört voltak képesek megtenni, bő kétszázzal kevesebbet, mint az élcsapatok, különösen a Mercedes és a Ferrari, akik 600 körül teljesítettek. Günther Steiner csapatfőnök azonban nem aggódik emiatt, a hibák okát ugyanis felderítették és többségét már mostanra meg is oldották.

A Haas nem akart mindenáron a gyorskörre rámenni


„Kicsit tényleg frusztráló volt, mert ugyanez a gond többször is előjött. Az egyik vezérlőegység időnként megbolondult és a maga útját kezdte járni, egy ideig nem is értettük, mi a probléma oka, de most már megtaláltuk és kijavítottuk. Szerencse, hogy még az elején kijött, így volt időnk megszabadulni a baj okozójától” – nyilatkozta a csapatfőnök.

„Azóta rengeteget behoztunk az elveszett tesztidőből, nagyjából azt mondhatjuk, hogy ott vagyunk, ahol szeretnénk lenni. Spekuláció lenne arról beszélni, hol állunk pontosan a többiekhez képest, de szeretnénk megvédeni konstruktőri ötödik helyezésünket.”

„A tesztnapokon minden nap sikerült fejlődnünk egy keveset, könnyű lett volna egy-egy rettentően gyors kört összeraknunk, ha nagyon akartuk volna, de a tesztelésen nincs mit megnyerni. A tervezett programunkat kellett teljesíteni, ez volt az elképzelés. Nem igazán érdekel, hogy a többiek mit tesznek.”

„Az adatgyűjtés és a fejlődés fontosabb, később meglátjuk, mire lesz elég. Az első időmérő edzés úgyis csak Melbourne-ben lesz, azért nem is érdekel, hogy mi virítsunk a tesztnapok tabellájának elején, pusztán azért, hogy jobban érezzük magunkat ettől” – mutatott rá Günther Steiner.

A középmezőny a tesztek alapján nagyon szorosnak tűnik, így a Haasnak egyáltalán nem lesz könnyű dolga, ha meg akarja ismételni a tavalyi, kiváló szezont.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: