A kéthetes barcelonai tesztelés legutolsó napjának délelőttjén születtek az addigi leggyorsabb tesztkörök a legpuhább, C5 abroncson: két óra sem kellett az első 1:16-os körhöz, majd jött Valtteri Bottas és 1:16,5-tel megfutotta a Mercedes eddigi legjobb tesztkörét. Minderre egy órával az ebédszünet előtt Sebastian Vettel válaszolt előbb egy 1:16,3-mal, majd egy 1:16,221-gyel, amellyel övé lett a téli teszt legjobb körideje.
A délutáni négy óra során a többség az időmérős körök helyett már hosszabb etapra koncentrált, leszámítva a Bottast váltó Lewis Hamiltont és a Renault-t átvevő Nico Hülkenberget. Hamilton előbb C4-gyel harmadik időt autózott Vettel és csapattársa mögött, majd az utolsó órában C5 abroncson mindössze 0,003 másodperccel volt lassabb a németnél. Ezzel saját kijelentését cáfolta meg, miszerint az SF90 fél másodperccel is gyorsabb lehet a W10-nél: a tesztelés befejeztével három ezredmásodperc választja el a Ferrarit és Mercedest azonos keveréken. A két topcsapat mögött a Renault áll Hülkenberg negyedik helye révén, aki szintén az utolsó órára tartogatta legjobbját.
Pénteken minden csapat megvillantotta gyorsaságát a legpuhább abroncson, ezért a köridők között nem volt nagy a szórás: az első helyezett Vettel és kilencedik Kimi Raikkönen között egy, 12. helyezett Sergio Perez között másfél másodperc volt a különbség. Egyedül a Williams lógott ki a sorból Robert Kubica 2,7 másodperccel lassabb körével.
A legjobb időeredmény ellenére a Ferrarinak nem volt sima napja: 15:30-kor Sebastian Vettel Ferrarija megállt a pályán, mint kiderült, elektronikai hiba miatt, melyet már nem javított ki a csapat, helyette idő előtt befejezte a tesztelést. A Red Bull pedig a nap zömét a bokszban töltötte sebességváltó-probléma miatt, Max Verstappen mindössze 29 kört tett meg. A holland emiatt mérvadó C5-ös kört sem teljesített, amelyet össze lehetne hasonlítani a Ferrarival és Mercedesszel.
Vettelé mellett Kimi Raikkönen és Kevin Magnussen megállása miatt volt piros zászlós megszakítás pénteken. Az Alfa Romeo műszaki hibáját azonban a Ferrariéval ellentétben olyan hamar sikerült orvosolni, hogy végül a finn tette meg az egyik legnagyobb mennyiségű kört a teszten, 132-t, míg Sainz 134-szer, Kvjat 131-szer ment körbe a pályán. Csapatként azonban a Haas túlszárnyalta őket, Grosjean és Magnussen együttesen 167 kört teljesített.
A tesztnap nyolc órájának eseményei részletesen élő cikkünkben olvashatók vissza.
A 8. tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:16.221 | - | 110 |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16.224 | 0.003 | 61 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:16.561 | 0.34 | 71 |
4 | Nico Hulkenberg | Renault | 1:16.843 | 0.622 | 51 |
5 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Honda | 1:16.898 | 0.677 | 131 |
6 | Carlos Sainz | McLaren/Renault | 1:16.913 | 0.692 | 134 |
7 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1:17.076 | 0.855 | 73 |
8 | Daniel Ricciardo | Renault | 1:17.114 | 0.893 | 52 |
9 | Kimi Raikkonen | Alfa Romeo/Ferrari | 1:17.239 | 1.018 | 132 |
10 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1:17.565 | 1.344 | 94 |
11 | Max Verstappen | Red Bull/Honda | 1:17.709 | 1.488 | 29 |
12 | Sergio Perez | Racing Point/Mercedes | 1:17.791 | 1.570 | 104 |
13 | Robert Kubica | Williams/Mercedes | 1:18.993 | 2.772 | 90 |