Az első teszthét után kijelenthető volt, hogy a Scuderia idei versenyautója nemcsak gyors, hanem megbízható is. Kedden viszont jelentkezett az első, komolyabbnak mondható probléma, Charles Leclercnél a volánnál alig néhány kör megtétele után túlságosan is felforrósodott az autó, a hűtéssel adódott némi nehézség, amit később sikerült orvosolni.
Az olaszok nem részletezték, mit takart pontosan a hűtési gond, ami miatt a fiatal monacói csak 29 kört töltött a pályán kilenc és délután egy óra között. Értékes adatokat gyűjtöttek azonban délután, már Sebastian Vettellel, a négyszeres világbajnok 81 kört tett meg, kipróbálta a leglágyabb gumikeveréket is, de inkább a tartósságát vizsgálták, nem a leggyorsabb körre mentek rá.
Leclerc a maradék kis időben különböző beállításokat próbálgatott más-más gumikeverékeken. „Biztos vagyok abban, hogy a következő napokban behozzuk ezt a lemaradást. Az aszfalt nem olyan, mint az első héten, ehhez igazodnunk kellett” – értékelt Charles Leclerc.
„Meglehetősen zsúfolt délutánt tudhatok magam mögött. Leginkább a hosszú etapokat vizsgálgattuk és sokkal jobban megértettük az autót ilyen körülmények között is, folyamatosan próbálgattuk a különböző beállításokat. Először kísérleteztünk a leglágyabb Pirellivel, de nem a leggyorsabb körre mentünk, inkább csak tapasztalatokat akartunk szerezni róla” – mondta el Sebastian Vettel.
Szerdán éppen fordított a szerep a Scuderiánál, a délelőtt lesz Vettelé, a délutáni programot pedig Charles Leclerc igyekszik teljesíteni. Az eddigi teljesítmény alapján igaza lehet a németnek abban is, hogy kár lenne mindent gyökerestől megváltoztatni, mivel ismét nyerő autó lehet a kezükben. A Mercedes azonban feltűnően rejtegeti valós tudását, ahogy Pierre Gasly szerint a Red Bull és minden más csapat is.