Dr. Helmut Marko már a téli szünet folyamán is rengeteg dicsérő szót mondott a bikák új partneréről, a Hondáról. A barcelonai tesztelés kezdetével még inkább erősödött benne az a felismerés, hogy jól döntöttek, amikor a Renault-t a japán erőforrásra cserélték, az új motort egyenesen egy rakétához hasonlította és komoly optimizmussal azt vallotta, hogy ugyan a Ferrari kicsivel mindenki előtt jár, a Red Bull azonban a Mercedes elé került.
„Soha ilyen biztatóan nem kezdtünk még, mint most. Akár a Red Bullról, akár a Toro Rossóról beszélek, azt kell mondanom, kitűnő időszakot élünk. Kijelenthetem, hogy soha ilyen jó felkészülésünk még nem volt egyik szezon előtt sem. Mindkét csapatunkra igaz ez” – fogalmazott Marko a Sky televíziónak.
„A teljesítményt egyáltalán nem is kérdőjeleztük meg, a megbízhatóság miatt viszont aggódtunk. Ez viszont jócskán csillapodott az utóbbi napokban. Új időszakot kezdtünk, nem nézünk hátra, csak előre. Egészen kiváló együttműködésben van részünk. Korábban aggódtunk a megbízhatóság miatt, de egyelőre abszolút nem jelent problémát. Más kultúrát képvisel a partnerünk, de ez egyelőre remekül illeszkedik a mi embereinkhez.”
„A pályán azt látom, hogy a Ferrari biztosan a leggyorsabb jelenleg, mögöttük a Red Bull és a Mercedes. Meglátjuk, mit tudunk még tenni Melbourne-ig. Kifejezetten optimisták vagyunk, hogy ebben az évben saját erőből is tudunk versenyeket nyerni, nem csak akkor, amikor mások bajba kerülnek, vagy a különleges pályákon, mint Monte Carlo és Szingapúr.”
Korábban olyan pletykák kezdtek terjedni, hogy a Toro Rosso és a Red Bull autóiban is túlzott vibrációtól szenved a Honda (ahogy 2017-ben a McLarennél), ám ezt az értesülést határozottan cáfolták és egyelőre a pályán is csak azt láthattuk, hogy a Honda elképesztően sok kört tett meg meghibásodás nélkül a négy nap alatt.