DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 28. csütörtök
F1

Villeneuve: A Honda most sincs sehol

A Red Bull hatalmas várakozással tekint 2019 elé, amikor is az egyre fejlődő Honda-motorral állhatnak rajthoz. Nem osztja a lelkesedést Jacques Villeneuve, ő úgy véli, a japánok gyengék maradnak.

1997 Formula-1-es világbajnoka erősen megkérdőjelezi a Honda-erőforrás versenyképességét az előttünk álló szezonban is. Bár a Toro Rosso mellett immáron egy igazi élcsapat, a kitűnő karosszériával rendelkező Red Bull Racing is a japán gyártó mellett tette le a voksát, Villeneuve egyáltalán nem hisz abban, hogy a bikák ezzel bármennyire is harcban lesznek a győzelmekért.

A tavalyi évben a Toro Rosso partnereként időnként villantani tudott a Honda, emiatt sokan gondolják úgy, hogy a Red Bull-lal karöltve olyan párost láthatunk 2019-ben, amely már a Mercedesszel és a Ferrarival is tartósan felveszi a versenyt, nem úgy, mint a Renault-val az elmúlt esztendőkben. A francia gyártó egyébként úgy gondolja, a Honda elrejti valós tudását, manipulálja az adatokat, valójában sokkal gyengébb, mint amennyire látható.

A Honda csak egy-egy versenyen erős, hosszabb távon nem megbízható?


A kanadai világbajnok sem érti, miért válna hirtelen sokkal gyorsabbá és megbízhatóbbá a japán gyártó az elkövetkező szezonban. „Miért lenne hirtelen sokkal jobb a Honda-motor a jövő szezonban, amennyiben nem kap külső segítséget az erőforrás építésekor? Ez elvileg lehetséges lenne, de ha ugyanaz a projekt marad, mint eddig, akkor semmi okát nem látom annak, hogy miért lenne hirtelen rendben idén” – idézi Jacques Villeneuve szavait a Motorsport.com szakoldal.

A McLaren oldalán 2017-ben egészen pocsék szezont tudhatott maga mögött a Honda, de a váltás jót tett a japánoknak, a Toro Rosso oldalán láthatóan fejlődő tempóval jelentkeztek, ezzel pedig a Red Bullt is meggyőzték, hogy érdemes velük szerződni. 1997 világbajnoka viszont ezt sem látja olyan rózsásnak.

Villeneuve-től megvált a Honda 2003 végén

„Láthattuk, ahogy tavaly a Toro Rosso több lóerővel rendelkezett. De a motor többnyire csak egy-egy versenyt teljesített és nem hetet!” – kérdőjelezte meg a japán erőforrás valós tudását és megbízhatóságát Villeneuve.

Az is igaz azonban, hogy a Renault-val sem volt sokkal beljebb a Red Bull, a francia erőforrás ötödik éve képtelen olyan motorral előrukkolni, ami igazán fenyegetést jelentene a Mercedesek és a Ferrarik számára (leginkább az utóbbi két szezonban húzott el a két legjobb). A Hondával kockázatot vállaltak a bikák, ami egészen rosszul és egészen jól is elsülhet. Azt se feledjük, hogy 2003-ban a BAR-Honda menesztette Villeneuve-öt, így valószínűleg egyáltalán nem ápol jó kapcsolatot a japán gyártóval és ahol lehet, odaszúr.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: