Lewis Hamilton a 2018-as évad első felének jelentős részében kénytelen volt úgy versenyezni, hogy a Ferrari látszólag jobb autóval rendelkezett, mint a Mercedes. A tavalyi évben a lassú, technikás pályákon szenvedtek az Ezüst Nyilak, ám idén ez nem így történt, a Scuderia (különösen Sebastian Vettel) bárhol veszélyesnek (sőt, sokszor jobbnak) tűnt, mint a világbajnoki címvédő istálló.
Ráadásul a vörös autó megbízhatónak is bizonyult, Sebastian Vettel alatt idén egyszer sem mondta fel a szolgálatot. Lewis Hamilton azonban a lehető legjobban használta ki a Ferrarik megingásait és balszerencsés mozzanatait. Először Kínában végzett előrébb, mint Vettel, ott azonban nagy mázlija volt, hogy Max Verstappen kiütötte előle Vettelt és egyben saját magát is.
A leglátványosabban Németországban, Magyarországon és Olaszországban használta ki a riválisok megingását. Hockenheimben Vettel élete egyik legnagyobb hibáját elkövetve kiesett az élről, a középmezőnyből induló Hamilton pedig a kisebb esőt kihasználva megnyerte a versenyt. Az időjárás Magyarországon is kulcsszerepet játszott, a Q3-ban leszakadt az eső, az addig domináló Ferrarik pedig nem vették fel a versenyt a Mercedes duójával, az első rajtsoros indulást kihasználva pedig a futamot is dominálták az Ezüst Nyilak.
Monzában a Ferrari első soros indulását láthattuk, a brit mégis belehajszolta egy újabb hibába Vettelt, aki visszaesett, Hamilton pedig végül Raikkönent is bedarálta és győzött. A legtöbb szakértő szerint Lewis Hamilton pályafutása egyik legjobb idényén van túl, teljesítményében nehéz kivetnivalót találni. Végül 88 pontos előnnyel nyerte a bajnoki címet, fölényesebben, mint tavaly.
Vele ellentétben Valtteri Bottasnak gyakorlatilag semmi sem sikerült idén. A finn mindössze az ötödik helyen végzett az összetettben, a hibridéra bevezetése óta Mercedes-pilóta még sosem maradt le az első háromról a végső tabellán. Az év utolsó négy futamán csak négy ötödik hely sikeredett, ami rendkívül gyenge zárás. A tavaly három futamgyőzelmet arató pilóta idén egyszer sem állhatott a dobogó tetején, igaz, ebben számos alkalommal külső körülmények akadályozták.
Kínában jobb boksztaktikájának köszönhetően Sebastian Vettel elé került és a biztos győzelem felé száguldott, amikor a biztonsági autós időszakban rossz döntést hozott a Mercedes, nem hívta ki pilótáit kerékcserére. A Red Bull viszont igen, így a friss gumikkal Daniel Ricciardo mindenkin áthámozta magát és elorozta a győzelmet Bottas elől. Azerbajdzsánban már szinte fogta a kezében a győztesnek járó kupát a finn, amikor két körrel a vége előtt egy roncsdarabra futott, durrdefektet kapott és kiesett, elképesztő balszerencse.
Németországban közvetlenül Hamilton mögül várta az újraindítást, frissebb abroncsokon, ám egyértelmű csapatutasítást kapott, hogy ne támadja társát, tartsa a második helyet. Oroszországban is vezette a versenyt Bottas, de nyílt utasítással parancsolta Hamilton mögé a Mercedes csapatfőnöke, így a finn ismét csak második le(hete)tt.
Ám vezetésében is bőven akadt kivetnivaló, a huszonegy versenyből tizenegyet úgy fejezett be, hogy lemaradt a dobogóról, ez a szám Lewis Hamilton esetében mindössze három. Bár az időmérős különbség Hamiltonhoz képest átlagban alig több, mint másfél tizedmásodperc, azt a kis apró pluszt mindig az ötszörös világbajnok csapattárs tudta hozzátenni, így Bottas két pole-pozíciójához képest a brit tizenegyszer állhatott fel a rajtrács első helyére. Pontszámban hatalmas különbség alakult ki a két pilóta között, így Bottasnak jó eséllyel össze kell kapnia magát, mivel Esteban Ocon ugrásra készen áll, hogy bármikor átvegye helyét az Ezüst Nyilaknál.
Hamilton és Bottas lőlapja 2018-ban
Világbajnoki helyezés – Bottas: 5., Hamilton: 1.
Szerzett pontok – Bottas: 247, Hamilton: 408
Időmérős siker csapaton belül – Bottas: 6, Hamilton: 15
Kvalifikációs átlagkülönbség – Hamilton gyorsabb volt 0,172 másodperccel
Pole-pozíciók száma – Bottas: 2, Hamilton: 11
Jobb helyezés versenyen – Bottas: 3, Hamilton: 16
Futamgyőzelmek száma – Bottas: 0, Hamilton: 11
Kiesések – Bottas: 2, Hamilton: 1