DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
F1

Szokatlan tények 2018-ból

A rajongók gyakran kedvelik a megszokottól eltérő, vagy rekordot jelentő statisztikákat. 2018 is szolgált jó néhány ilyennel. Miben volt különleges például Alonso, Bottas, Ricciardo, a Ferrari és a Haas?

Valtteri Bottas felállított egy olyan rekordot, amire valószínűleg kevésbé büszke. A Mercedes finn pilótája idén nem tudott versenyt nyerni (bár számos alkalommal igen közel volt hozzá, de vagy a balszerencse, vagy a csapatutasítás elvette tőle a biztos győzelmet), ellenben több második helyezést szerzett (futamgyőzelem nélkül), mint korábban bárki más, összesen hetet. A korábbi rekorder Francois Cevert volt 1973-ból, aki hatszor végzett másodikként a Tyrrellel, de az első hely nem sikerült.

Fernando Alonso a teljes szezon huszonegy versenyhétvégéjét úgy teljesítette, hogy csapattársa egyetlen egyszer sem bizonyult gyorsabbnak az időmérő edzéseken. Mind a huszonegy kvalifikáción a spanyol végzett előrébb. Egy évtizeddel ezelőtt Nelson Piquet Jr.-ral szemben is tökéletes volt a lőlapja a spanyolnak (18-0), ezzel olyan nevekhez csatlakozhatott, mint Michael Schumacher, Ayrton Senna, vagy éppen Nelson Piquet, akik szintén képesek voltak erre korábban.

Alonso az időmérőkön csapaton belül verhetetlennek bizonyult


Több, mint fél évszázad óta először igazolt ennyire fiatal pilótát a Ferrari. Charles Leclerc 2019-től már a Scuderiát erősíti, Sebastian Vettelnek vélhetően igen nehéz dolga lesz a viharsebesen fejlődő, nagy tehetségnek tartott monacóival szemben. A huszonegy éves Leclerc-nél csak az 1961-ben az olaszoknál versenyző Ricardo Rodriguez volt fiatalabb, a mexikói mindössze 19 esztendősen vezethette a patinás istálló autóját. Utoljára Stefan Johansson volt ennyire tapasztalatlan a Ferrari volánjánál 1985-ben, ő viszont életkorát tekintve idősebben került Maranellóba.

Lewis Hamilton az elmúlt száz nagydíjból ötvenegyszer haladt át elsőként a célvonalon, ebből könnyen kiszámolható, hogy az elmúlt években rendezett futamok több, mint felét megnyerte. Ennél jobb ötéves időszakot csak Michael Schumacher produkált, aki 2000 és 2004 között a nyolcvanöt viadalból negyvennyolcat megnyert, ez 56,4%-ot jelent.

Daniel Ricciardo többször volt kénytelen kiállni technikai hiba miatt idén, mint Lewis Hamilton az elmúlt hat esztendő során összeadva. Ez nem igényel különösebb kommentárt, az ausztrál elképesztően balszerencsés volt, az RB14-es rengetegszer (összesen hatszor) adta meg magát, ezzel súlyos pontoktól megfosztva Ricciardót.

Ricciardóval nagyon gyakran kibabrált a technika

Ricciardo úgy nyert két futamot idén, hogy a dobogó második vagy harmadik fokára egyszer sem állhatott fel. Negyedik, ötödik, illetve hatodik helyeket szerzett, valamint nyolcszor esett ki a versenyből. Utoljára 1970-ben láthattunk ilyet a tragikus sorsú Jochen Rindttől, aki öt futamot megnyert, háromszor kiesett, egyszer a 13. helyen végzett, majd az Olasz Nagydíj időmérő edzésén halálos balesetet szenvedett. Pontelőnyét azonban nem tudták már behozni, így a Formula-1 egyetlen posztumusz világbajnoka lett az osztrák versenyző.

2018-ban szokatlanul sok diszkvalifikálást láthattunk. Az Olasz Nagydíjon Romain Grosjean Haas-Ferrarija bizonyult illegálisnak, ezzel a hatodik pozícióját vesztette el utólag. Négy futammal később, az Egyesült Államokban újabb két pilóta járt pórul, Esteban Ocont a nyolcadik, Kevin Magnussent pedig a kilencedik helyről zárták ki, mindketten az üzemanyagfelhasználással kapcsolatos szabálytalanságra faragtak rá. Utoljára 2006-ban találkozhattunk ennyi kizárással, akkor Robert Kubica, Takuma Sato, Tiago Monteiro és Christijan Albers is különböző okok miatt a kizárás sorsára jutott.

Érdekes, de idén történt meg először, hogy ugyanaz a húsz pilóta fejezte be az idényt Abu Dhabiban, aki Ausztráliában elkezdte, nem történt pilótacsere (bár Belgium környékén erősen tartotta magát az a híresztelés, hogy Lance Stroll idő előtt átül a Racing Point Force Indiába). 2008-ban is majdnem megtörtént ugyanez, ám akkor a Super Aguri-Honda istálló négy versenyhétvégét követően pénzügyi nehézségek miatt bedobta a törölközőt és így Takuma Sato és Anthony Davidson versenyzői ülés nélkül maradt a továbbiakban.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: