2015-ös visszatérése után nagyon sokat szenvedett a japán gyártó, különösen az első három évben a McLaren oldalán. Az erőforrás gyenge és megbízhatatlan volt, leginkább az első és a harmadik év sikeredett felettébb csalódást keltőre. A McLaren tavaly ősszel feladta a reményt és hosszas tárgyalások eredményeképp elérte, hogy Renault-motorra válthasson.
A Honda azonban összeszedte magát és a Toro Rosso oldalán látható fejlődési pályára állt. Teljesítményben utolérte a Renault-t (időmérős tempóban látványosan meg is előzte) év végére, ez pedig annyira meggyőzőnek bizonyult, hogy a Red Bull nyáron bejelentette, hogy 2019-től az anyaistálló is szövetségre lép a Hondával. Igaz, a hírek szerint a Honda szívesen kihagyta volna még a jövő évet fejlesztési célból.
Bár az egység alapvetően jóval megbízhatóbb, mint az elmúlt években, a Toro Rossónál rendszeresek voltak a motorcserék, különösen a második félévben. Igaz, ez nem feltétlenül jelent műszaki hibát, mivel a bikák vezetősége nem burkoltan engedélyt adott arra a japán gyártónak, hogy nyugodtan kísérletezzen a fejlesztésekkel, akár rajtbüntetések árán is, hogy jövőre még ütőképesebb erőforrással állhassanak elő.
Éppen ezért a rengeteg motorcsere nem is zavarja Max Verstappent. „Az a célom, hogy több versenyt nyerjek meg, mint idén. Úgy gondolom ez a szezon egészen jól sikerült (a Honda szempontjából). Nagyon sok motort használtak azért, mert megtehették. Időnként eleve hátul voltak, vagy valami más történt. Sokkal jobban elfogadnék egy olyan forgatókönyvet, hogy megnyerek egy futamot, a következőn meg felrobban a motor, minthogy egyenletesen lassúak lennénk” – mutatott rá Max Verstappen a Sky Sports F1 adásában.
„Eddig nagyon biztatónak mutatkozik minden, de a realitás talaján szeretnék maradni. Először is egy remek autót kell építenünk, utána pedig szükséges lesz egy megbízható és erős motor is” – tekintett előre Verstappen, aki az első szezonban még nem számít különösebben kiugró eredményre, 2020-ban már sokkal inkább.