DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 25. csütörtök
F1

Renault: A Mercedes 60%-kal többet költ, mint mi

A francia gyári istálló főnöke elismerte, hogy a jelenlegi szabályozás mellett lehetetlen felzárkózniuk a három topcsapatra, a költségvetési sapkával viszont hirtelen fordulna a kocka.

Elképesztő költekezés zajlik az utóbbi években a Formula-1-ben. Elméletileg a különböző szabályváltozások azt a célt szolgálták volna, hogy a száguldó cirkusz olcsóbb legyen a korábbiaknál, ehhez képest folyamatosan emelkednek a költségek és ezt csak kevesen képesek tartani.

A Mercedesen és a Ferrarin kívül a Renault rendelkezik teljes egészében gyári istállóval, de a két nagyhoz képest sokkal alacsonyabb költségvetéssel és ez meg is látszik a teljesítményükön. Cyril Abiteboul gyakorlatilag kimondta, hogy ameddig a pénzügyeket nem szabályozzák egy felső határral, addig a lemaradás stagnálni, vagy még inkább növekedni fog.

A költekezési versenyben jelenleg nem tudja felvenni a versenyt a francia gyártó, ezért várják már nagyon, hogy limitálva legyen végre a maximális kiadás a Formula-1-ben. „A büdzsénk, amivel dolgozunk jelenleg, nagyjából 60%-kal kevesebb, mint amennyit a Mercedes költ évente. Ez komoly hátrány, de amint végre bevezetik a költségvetési sapkát, az eddigi hátrányunk hirtelen előnyünkre válhatna” – ismerte el a Renault ügyvezető igazgatója. A Mercedes évi kiadásai meghaladják az 500 millió dollárt, míg a Renault nagyjából 200 millióval gazdálkodik.

A költségvetési sapka bevezetéséig nem is reménykedik a Renault


„Ahhoz, hogy felzárkózzunk a Mercedesre, jelenleg a költekezés a legnagyobb kihívás. Azok a számok elfogadhatatlanok, amiket a topcsapatok fordítanak saját költségvetésükre, meg kellene őket védenünk saját maguktól” – fogalmazott Abiteboul, aki nemrég elmondta, hogy arra számít, hogy a motorerő terén sokkal inkább oda tudnak majd érni, ám a karosszéria tekintetében ez még hosszú évek kérdése lesz.

De már úton a megoldás, csak ki kell várni az eredményét. „Marcin Budkowski a karosszériáért felel már az év közepe óta. Ennek gyümölcsét azonban nem holnap, sokkal inkább holnapután fogjuk tudni learatni” – tette hozzá Abiteboul. 

A Renault a gyári istállón kívül jövőre már csak egy partnercsapattal rendelkezik, a McLarennel, miután a Red Bull nyáron bejelentette, hogy 2019-től a Hondával lépnek szövetségre.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: