DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Brawn: Elfogadhatatlanok az erőviszonyok

Egyenesen az F1 sportszakmai igazgatójától érkezett a kritika, amely szerint a kettészakadt mezőny a sorozat legnagyobb problémája, ennek megoldásán áll vagy bukik a száguldó cirkusz jövője.

Az idei évre különösen forró téma lett a Formula-1 csapatai között kialakult óriási erőkülönbség. 2018-ra az eddigieknél is nagyobb, 297 pontos differencia tátong az élcsapatok és az üldözőboly között, ezért egy élcelődő poén is felerősödött az F1 körül, miszerint van a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, és vannak a „többiek”.

brawn-portre-2018_1



A két részre szakadt mezőnyről az alábbi statisztika még tisztább képet ad: az idei, 21 futamos szezonban mindössze egyetlen egyszer történt meg az, hogy az élcsapatokon kívül valaki más is felállhatott a dobogóra. Erre idén és 2017-ben is Bakuban került sor, legutóbb Sergio Perezé, előtte pedig Lance Strollé lett ez az érdem. A sorozat sportszakmai igazgatója úgy értékelte ezt a helyzetet, hogy az üldözőboly „gyakorlatilag a saját bajnokságát futotta.”

„Ahogy 2017-ben, úgy most is csak egy nem átlagos, utcai pályán állt fel valaki közülük a pódiumra. 123 dobogós helyezésből kettő, ez főleg azért elfogadhatatlan, mert eközben a technikai és pénzügyi ollók is egyre nagyobbra nyílnak. Az F1 jövője múlik ezen a problémán, amelyre a csapatokkal és az FIA-val együtt keressük a megoldást. Mindenkinek el kell fogadnia, hogy ez így nem mehet tovább, ezért több megoldást is megvizsgálunk” – ígérte Ross Brawn, aki ettől függetlenül megdicsérte a legjobban teljesítő középcsapatokat.

baku-dobogo-2018

Az idei, 21 futamos szezonban 63 dobogós helyezés volt elérhető, ebből egyetlen egy lett a középmezőnyé

Kétségtelenül izgalmas csatát vívtak, de a rajongók számára nehéz olyan versenyért lelkesedni, ami a nyolcadik helyért zajlik. Ettől függetlenül gratulálok a Renault-nak a konstruktőri negyedik helyezésért, jól látszik, mennyit fejlődtek. Elismerésem a Haas csapatának is az ötödik helyért, a harmadik F1-es évükben ez nagyszerű teljesítmény” – emelte ki Brawn, aki a fentiek mellett a Sauber idei fejlődését és a Force India erőfeszítését is pozitívan értékelte.

A csapatok között kialakult erőkülönbségekre az egyik kézenfekvő megoldás a költségplafon bevezetése, amelyet ha nehezen is, de mostanra végre elfogadtattak a csapatokkal.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: