A csapatok pénzügyi kiadásainak szabályozása az ezredforduló óta szinte minden évben napirendre került valamilyen formában az F1 vezetőségében, de mindezidáig semmilyen intézkedést nem vezettek be, csupán a csapatok önkéntes megállapodáson és bevalláson alapuló bizonyos szabályozásai működtek kisebb-nagyobb eredményességgel. Pedig látható, hogy a probléma nem szűnik meg, a sport kiadásai olyan hatalmas méreteket öltenek még mindig, hogy kisebb, privát csapatok mindegyike került már nehéz helyzetbe emiatt. A 2010-ben debütált istállók mind megszűntek, a Haas csak jelentős technikai segítség mellett csatlakozott, a nagy hagyományokkal rendelkező Saubert két éve, a Force Indiát az elmúlt hetekben kellett új tulajdonos kezébe adni.
Brawn elismerte, hogy a silverstone-i alakulat jelenlegi kálváriája gyorsította fel annak folyamatát a sport vezetőségében, hogy megszabjanak egy költséglimitet, amely a tervek szerint a 2021-es szezontól lép majd életbe, miután a következő két évben leellenőrzik, hogyan is működne a gyakorlatban. A crash.net értesülései szerint évi 150 millió dollárban szabnák meg a maximális határt, amely valamelyest kompromisszum, és ezáltal a nagycsapatok továbbra is képesek lehetnek több pénzből működni, mint az ezt a szintet jelenleg sem elérő kicsik, de csökkenne köztük a különbség – Brawn reményei szerint nemcsak a pénztárca méretét illetően, hanem a pályán is.
„Jelenleg arra készülünk, hogy 2019-re és 2020-ra még ’puhán’, tesztjelleggel vezetnénk be, hogy aztán 2021-től már szabályozva is legyen. Kijelenthetem, hogy néhány utolsó egyeztetést leszámítva ez tulajdonképpen már végleges” – mondta. „Hogy tisztázzuk: továbbra is az a cél, hogy a jelenlegi élcsapatok legyenek a legnagyobb nevek a sportban. Nem azt akarjuk elérni, hogy ne legyenek nagyok, akiket üldözőbe vehetnek a többiek. Pillanatnyilag pedig ezt a szerepet a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull töltik be.”
„Ám ezen három csapat és a többiek között jelenleg túl nagy az űr. A Formula-1 két divízióra oszlott, és ezt viszont meg akarjuk szüntetni azáltal, hogy korlátokat vezetünk be a felhasználható erőforrásokra. A plafon nem lesz minden csapat számára elérhető, de csökkenti a különbséget azok között, akik elérik azt, és akik nem. Ma egy élcsapat kétszer annyit költ, mint egy középcsapat, és ha lecsökkentjük ezt a különbséget 10-20%-ra, akkor már a középcsapatok is tudnának mi után vágyakozni.”
„Nézzük csak meg, mennyire kritikus helyzetben találta magát a Force India. A csapatokat sújtó pénzügyi terhek hosszú távon nem fenntarthatóak, ezért teszünk lépéseket ennek kordában tartása érdekében. Remélhetőleg a költségkorlátozások élhetőbbé teszik a kisebb csapatokat, amelyek ezáltal bizonyíthatják a szponzoraiknak és befektetőiknek, hogy van esélyük dobogóra kerülni, megfelelő körülmények között pedig akár győzni is.”