Hogy mennyire jelent sokat vagy keveset a legnagyobb végsebesség egy versenyhétvégén, erről leginkább Abu Dhabiban kaphattunk tanúbizonyságot. Az időmérő edzést és a futamot is domináló Lewis Hamilton mindössze a tizenhetedik helyen végzett ezen a tabellán, a dobogó alsó fokára felálló Max Verstappent pedig a lista legalján találjuk.
Erre magyarázat az autók beállítása, a Ferrarisok, de leginkább Charles Leclerc a pálya első felére hangolta inkább versenyautóját, ezzel ott előnyt szereztek, de az utolsó szektorban súlyos tizedeket buktak, Hamilton pedig az első két szektort átlagosan teljesítve a harmadikban robbantott mindig és időnként fél másodpercnél is többet adott a fő riválisoknak.
A lista első öt helyezettjéből négy Ferrari-motorral szerelt versenyautó (két Ferrari és két Sauber, de még Magnussen is ott volt a hetedik helyen). A Honda holtversenyben a kilencedik pozíciót birtokolja, ezúttal a pontszerzés is sikerült volna Pierre Gasly révén, de a Red Bullhoz távozó francia motorja végül a hajrában nagy füstölés közepette megadta magát.
Leclerc és Verstappen között 13,5 kilométer/órás eltérés tapasztalható a mért ponton (az időmérő edzésen történt az analízis), ami jelentősnek mondható, ugyanakkor ez nem kizárólag a Renault sara, hanem a szárnyállásoktól is rengeteg függ. Jelen esetben például Lewis Hamilton tizenhetedik helye győzelmet ért. Kérdés, 2019-ben megváltoznak-e alapvetően az erőviszonyok a motorerő tekintetében, vagy marad a Ferrari-Mercedes dominancia?