A ’90-es évek nagy részében verhetetlennek számított a Renault-erőforrás, majd a bikák oldalán a 2010 és 2013 közötti időszakot uralták. Bár a V8-as érában egyszer sem számított a legerősebb motornak a Renault, a kitűnő építésű és a kiskapukat a legjobban kihasználó RB aerodinamikailag többnyire annyira a mezőny fölé nőtt, hogy az apró lemaradás ellenére Sebastian Vettel vezetésével sorra söpörték be a világbajnoki címeket, összesen négyet.
A V6-os hibrid-turbók bevezetésével a bikák dominanciája semmivé lett, a Mercedes elképesztően elugrott a mezőnytől, a Renault pedig évek óta csak szenved, képtelen behozni hátrányát, sőt, már a Ferrari is messze előttük jár. Hiába kiváló a versenyautó karosszériája, a francia gyártó lemaradása túlságosan nagy, ráadásul a motor megbízhatatlannak is tűnik.
Az elmúlt években jól láthatóan megromlott a kapcsolat a felek között, a Renault és a Red Bull rendszeresen nyíltan kritizálták egymást, a pattanásig feszült viszony végére pedig Abu Dhabi után pont kerül, nyáron ugyanis Helmut Markóék úgy döntöttek, a jövő évtől már az idén látványosan előrelépő Honda oldalán indulnak harcba.
A Renault főtanácsadója, Alain Prost szerint békésebb időszak köszönt a francia gyártóra, amely egyáltalán nem bánja a szakítást és Daniel Ricciardo szerződtetését. Ebben a szezonban különösen sokat kritizálta az erőforrást Christian Horner, Helmut Marko és Max Verstappen is, ebből a gyártó köszöni, nem kér.
Bár a mindig diplomatikus Alain Prost változatlanul jó kapcsolatban maradt a bikák vezetőivel. „Ha őszinte akarok lenni, egyáltalán nem vagyunk szomorúak, hogy a Red Bull távozik köreinkből. Én változatlanul jó viszonyban maradok velük, még ha kritizálom is kommunikációjuk módját. Kissé túl messzire mentek és ők ezt tudják is” – ismerte el Prost a L’Equipe című lapnak.
Azért ha a sikereket nézzük, a jelenlegi állás szerint nagy érvágás lesz a Renault számára a Red Bull távozása. A V6-os motorok 2014-es érkezése óta a francia gyártó motorjaival kizárólag Christian Horner csapata volt képes dobogós helyeket és futamgyőzelmeket szerezni. Idén úgyszintén a gyári csapat és a McLaren is messze járt még az első háromtól is. Ha jövőre kivesszük a képletből a Hondához távozó élcsapatot, bizony könnyen elképzelhető, hogy a dobogón sem látunk Renault-motoros csapatot.