DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Ennyiért vették meg Strollék a Force Indiát

Az orosz érdeklődő állította, többet kínált a Force Indiáért, mint amennyit a Racing Point fizetett. Ez valóban igaz, derül ki a csődbiztosok új közleményéből: csakhogy egyedül Strollék ajánlata gondoskodott arról, hogy a csapat folytathassa a versenyzést.

A csődvédelem alatt levő Force India megvásárlása iránt két fő csoport érdeklődött: a konzorcium, amelyet Lawrence Stroll vezetett (Racing Point), valamint az orosz Uralkali vállalat. A csapatot felügyelő csődbiztos cég, az FRP Advisory LLP Strollék ajánlatát fogadta el, ami következményeként az eljárást jogtalannak tartó Uralkali pert indított. Érvelésük szerint nem a legjobb ajánlat – a sajátjuk – nyert. Erre válaszként az FRP közleményt adott ki a Stroll-féle megállapodás pénzügyi részleteivel.

A jelentés szerint a csődvédelem alá helyezés idején a Force India csupán 240 ezer font (90 millió forint) összeggel rendelkezett bankszámláján, holott rövidesen 1,3 millió fontot (500 millió forint) kellett kifizetnie alkalmazottainak fizetésként. Az augusztusi költségek 9,6 millió fontra (3,5 milliárd forint) rúgtak. A csapat főszponzora, a BWT 5 millió font (1,8 milliárd forint) kölcsönt biztosított, amely fedezte a fizetéseket – ezt az összeget rögtön visszafizették, mikor a Racing Point beszállt.



A konzorcium összesen 90 millió fontot (33 milliárd forint) fizetett a csapatért. Ezzel szemben az Uralkali állítása szerint 101,5-122 millió fontot (37-44 milliárd forint) kínált.

A közleményből kiderül, hogy a kezdeti körülbelül húsz érdeklődőből öt maradt augusztus 6-ra kitűzött határidőig, ezek közül azonban csupán egyetlennek, a Racing Pointnak volt terve azzal kapcsolatosan, hogy a Force India zavartalanul folytathassa a versenyzést. Ezért esett a választás rá és nem az oroszokra.

Az FRP hozzátette, eleinte a megállapodás feltétele volt az indiai bankok jóváhagyása, amelyek irányába a korábbi tulajdonos, Vijay Mallya tartozásokat halmozott fel. Mikor azonban láthatóvá vált, hogy ez hosszas késést okozna, változtattak a feltételeken, hogy ne kelljen leépíteni a nyáriszünetről visszatérő állományt és a küszöbön álló Belga Nagydíjra is felkészülhessen a csapat. Ennek folyománya lett az a különleges jogi helyzet, hogy a Racing Point a csapat tulajdonait megvásárolta, de a nevezését nem, ezért a korábban szerzett pontokat lenullázták.

a

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: