Előre tudni lehetett, hogy öten rajtbüntetésben részesülnek a mezőnyből, így a fiatal monacói pilóta teljesítményére is némi árnyékot vet, hogy a Q1 után sem a két Red Bull, sem a két Renault nem futott mért kört (ahogy Pierre Gasly sem), stratégiai megfontolásokból. Charles Leclerc azonban úgy gondolta, hogy mindent belead és egy remek, negyedik soros rajthely sült ki belőle.
Sőt, kevés hiányzott a még nagyobb bravúrhoz, ugyanis mindössze 0,006 másodperccel kapott ki a hatodik pozícióban végző Esteban Ocontól. „Őszintén szólva kifejezetten elégedett vagyok a leggyorsabb körömmel. Mivel mindössze hat ezredmásodperc választott el Estebantól, talán valamennyit még tudtunk volna javítani, de valószínűleg ő szintén javulhatott volna” – nyilatkozta Charles Leclerc, az Alfa Romeo-Sauber pilótája.
„Rettentő boldog vagyok a 7. helyemmel, azt hiszem idei legjobb rajtpozíciómat értem el, ami különösen a pénteki nehézségek tükrében szép eredmény. Az FP1 során rengeteget szenvedtünk a beállításokkal, de végül sikerült fejlődnünk, ezt az időmérőn láthattuk is és jó érzés megtapasztalni, ha a kemény munkának eredménye van.”
A monacóinak nincsenek illúziói, hogy előbb-utóbb a hátulról rajtoló Red Bullok (és Renault-k) feltűnnek mögötte. „Számos igen gyors autó indul mögülünk. Ha képesek lesznek majd előzni, az nagyban megnehezíti a dolgom, hogy magam mögött tartsam őket, például a két Red Bullt. A Renault-k pedig más stratégiával futnak, érdekes lesz látni, mire mennek majd.”
„Érdekes verseny lesz, de egyelőre nem látom okát annak, miért ne tudnám megtartani kitűnő pozíciómat. A létező legjobban fogom nyomni, hogy ne is lássam a riválisokat a tükörben” – tekintett előre Leclerc.