Megosztott a száguldó cirkusz a régóta rebesgetett költségvetési sapka ügyében. A nagyobb istállók természetesen nem szeretnék feladni megszerzett előnyüket, ezért többnyire ellenzik az ötletet, ám a kis- és középcsapatok financiális lehetőségei meg sem közelítik a gyári istállókét.
A Formula-1 tulajdonosi köre folyamatosan azon töri a fejét, hogyan lehetne az élen állók és az üldözők közötti szakadékot minél inkább csökkenteni, illetve lehetőleg eltüntetni. Az eddigi próbálkozások nem igazán sikerültek, évek óta azt láthatjuk, hogy a Mercedes-Ferrari-Red Bull trió kiemelkedik, a többiek tisztes távolból követik a hat versenyzőt.
A Haas remekül fejlesztett, idei kitűnő autójával a konstruktőri pontverseny negyedik helyét vette célba, amire továbbra is megvan minden reménye. Ugyanakkor fényévnyi távolságban van a három topcsapattól. Az éves büdzsék összehasonlításakor azt láthatjuk, hogy szinte reménytelen utolérni a legjobbakat, a gyári istállók ugyanis kis túlzással annyit költenek, amennyit akarnak.
Éppen ezért nem az autók kinézetéről kell új koncepció, hanem a pénzügyi lehetőségeket kell megreformálni, legalábbis Günther Steiner szerint. „A jelenlegi szakadékot csak a költségvetési sapkával lehetne áthidalni. Akárhogy tervezzük át az autót, akárhogy fejlesztünk, képtelenség teljesen felzárkózni.”
„Az ellenfeleinknek mindig is több emberük és több forrásuk lesz, jóval nagyobb pénzügyi háttérrel. Többen dolgozhatnak, végül pedig jobbak is lesznek. Ez az, ami miatt nem kerülhet egymáshoz igazán közel a mezőny” – tette hozzá a Haas csapatfőnöke.
A jelenlegi tervek egy éves, 150 millió dolláros költségkeretről szólnak, ami feltétlenül jobb esélyeket hozna a kisebb csapatoknak, amelyek a túlélésért küzdenek.