Mivel már hónapok teltek el azóta, hogy a Toro Rosso utolsó, komolyabb aerofejlesztését pályára vitte a csapat (ráadásul nem is sikerült túl acélosra), a riválisok folyamatos frissített alkatrészei megváltoztatták az erőviszonyokat. A Honda-motor időközbeni erősödése azt hozta, hogy a sok lóerőt igénylő belga pályán remek pontszerzéssel jelentkezett Pierre Gasly, ám a hiperlágy gumikat egyáltalán nem érzi az autó.
A Red Bull juniorcsapata jelenleg a csapatverseny nyolcadik helyét foglalja el, de mindössze kilenc egység választja el az év közben egyre inkább erősödő Saubertől. Tavaly, Szingapúrban fennállása egyik legjobb eredményét érte el a Toro Rosso, Carlos Sainzot negyedikként intette le a kockás zászló. Idén azonban csak szenvedtek a faenzaiak, különösen a hiperlágy keveréken.
A Honda már Szocsiban tervezi bevetni legújabb fejlesztésű egységét, ám Brendon Hartley úgy véli, égető szükség lenne már egyéb fejlesztésekre is. „Nagyon régóta nem kaptunk frissítéseket, a rivális csapatok pedig, úgy tűnik, folyamatosan fejlődnek.”
„Utoljára Ausztriában jelentkezett a csapat új alkatrészekkel, amik egyébként nem éppen hoztak extra teljesítményt. De már ez is régen volt, esedezünk újabb fejlesztésekért! A tervek között szerepel, hogy a Honda és a Toro Rosso is új csomagot vet be hamarosan. Monzában nagyon versenyképesek voltunk, megmutattuk, hogy benne vagyunk a középmezőny sűrűjében” – nyilatkozta Brendon Hartley.
„Legutóbb viszont éppen hogy nem a lóerőkre volt nagyobb szükség, így nem mutogathatunk a Hondára, hogy gyengék voltunk. Ultralágy abroncsokon relatíve jól szerepeltünk, de a hiperlágyakkal nagyon nem ment. A többi csapat jobb munkát végzett, de hogy pontosan merre mozduljunk, ebben a pillanatban nehéz megmondani” – tette hozzá az új-zélandi versenyző.