DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
F1

Alonso hosszú idő után a tabella élén

Hiába a mezőny egyik legjobb pilótája, sem versenyen, sem edzésen, sem a végsebességi adatok közt nem volt esélye az élre kerülni jó ideje a spanyolnak. A monzai időmérőn azonban megtört az átok.

Az Olasz Nagydíjon rengeteget számít a motorerő és a végsebesség, mivel a pálya 75%-ában padlógázzal közlekednek a pilóták. Ha bő egy héttel ezelőtt fogadnunk kellett volna, hogy az időmérő edzésen kié lesz a legjobb végsebesség a mért ponton, nem hiszem, hogy sokan sok pénzt feltettek volna Fernando Alonsóra.

Alonso és "segítője" az időmérő edzésen


Pedig így történt, annak ellenére, hogy a McLaren aerodinamikailag gyengére sikeredett, különösen a hosszú egyenesekben, túl nagy a légellenállása a karosszériának. Ezen kívül a Renault-erőforrások is jelentősen elmaradnak a Ferraritól és a Mercedestől. De pont ettől lehet érdekes egy statisztika, hogy megtévesztő képet mutathat az erőviszonyokról.

Nem támadt fel poraiból hirtelen sem a McLaren, sem a Renault, a wokingiak köridőben a mezőny második felében maradtak (Vandoorne utolsó lett a kvalifikáción, igaz, a belga a végsebesség tekintetében is az utolsók között végzett), ám az időmérő edzésen Fernando Alonso lefőzött mindenkit a mért ponton, 346,3 kilométer/órával repesztett.

Ennyit számít egy jó szélárnyék a végsebesség tekintetében

Ne feledjük, hogy a Q2 végén, mielőtt összeakaszkodott Kevin Magnussennel, a DRS mellett nagyon erős szélárnyék is segítette a Haas mögött a spanyolt, ennek köszönhető kiemelkedő eredménye (igaz, sokra nem ment vele, mert egyikük sem jutott tovább a Q3-ba). Tény, végsebességi adatokban teljesen elszoktunk már attól, hogy a kétszeres bajnokot az élen lássuk. Máshol sem igazán megszokott, 2017-ben, Silverstone-ban láthattunk egy üdítő kivételt, amikor a száradó pályán Fernando Alonso csodálatos kört ment a gyenge McLaren-Hondával és a Q1 leggyorsabb körét jegyezte.

A Mercedes-motorok remekül teljesítettek Monzában, Alonso mögött ugyanis Ocon és a két gyári Mercedes következik. A Honda is kitett magáért, bár a remélt 360 nem sikerült (Vettelnek a futam során viszont igen), így is Pierre Gasly 340 kilométer/óra fölött zárt a nyolcadik helyen, az adatok rendre azt mutatják, hogy a Honda végsebességben szinte minden pályán felveszi a versenyt a riválisokkal, az időmérőn egészen biztosan. De Spában, Marcus Ericsson tapasztalatai alapján a futamon is megmutatta erejét a japán erőforrás, már nem először. Bizakodhat a Red Bull.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: