Belgiumban és Olaszországban az elmúlt években nem sok babér termett a McLaren-Honda formációnak, mivel a japán erőforrás egyik leggyengébb pontja az alacsony végsebesség volt, márpedig ez a két pálya bizony rengeteg lóerőt igényel. Sakurában azonban remek munkát végeznek, egy év alatt ugrásszerűen nőtt a motor teljesítménye.
Ennek egyik eredménye volt, hogy Pierre Gasly úgy lett kilencedik Spában, hogy a motor az egyenesben is bizonyított. Így Monzában is joggal reménykedhet a faenzai istálló francia pilótája, hogy ismét ott lehet a pontszerzők között. A mérnökök szerint az erőforrás némi segítséggel 360 km/óra fölé mehet.
„Már a hét elején Olaszországba jöttem, hogy látogatást tegyek a Toro Rosso gyárában. Várom a monzai versengést, bár valószínűleg nem lesz egyszerű hétvégénk. Spa sem volt könnyű állomás, de keményen harcoltunk és kihoztuk a legtöbbet, pontokat szereztünk” – nyilatkozta Pierre Gasly.
„Jó emlékeim vannak Monzáról, legutóbbi két (alacsonyabb kategóriás) versenyemen megszereztem a pole-pozíciót, de természetesen a Formula-1 egészen más kihívást jelent idén. Teljesen új tapasztalatokat szerezhetek az óriási csúcssebességekről, ez az év leggyorsabb pályája. A mérnökök azt mondták, hogy szélárnyékban, DRS-sel 360 kilométer/órás sebesség fölé kellene kerülnünk.”
„Csodás érzés lesz végigszáguldani az egyeneseken, majd megérkezni a kemény fékezési pontokhoz. Szenzációs sebességeket érünk majd el. Egészen kevés leszorítóerőt használunk az itteni csomagunkban, így bizonyára többet fogunk csúszkálni a kanyarokban. A kör 80%-ában padlógázon állunk, így a sikánokat és a kerékvetőket jól kell tudnunk támadni, aztán jó kigyorsításra állítani az autót. Várom az idei utolsó európai versenyt, ami ráadásul csapatunk hazai nagydíja” – tette hozzá Gasly.
Vajon a Honda Monzában is remekel majd, ahogy Belgiumban tette?