DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

A második szabadedzés is Verstappené Kanadában

Az első szabadedzést Max Verstappen zárta az élen, a harmadik helyen pedig a csapattársat is megtaláltuk. A második gyakorlás megint Verstappené lett, de Ricciardónak ezúttal jóval több problémája akadt.

Sokkal gyorsabban kirajzott a mezőny a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén, ráadásul rögtön egy nagy név, Kimi Raikkönen futotta meg az első mért kört. A finn sokáig az élen is állt, őt aztán bő negyed órával az edzés megkezdése után a két Mercedes előzte meg, elöl Hamiltonnal, mögötte Bottasszal. Ők futottak először 1:13-mal kezdődő köridőt, és bár Verstappen rövid ideig közéjük tudott férkőzni, a két Ezüst Nyíl nagyon gyorsan vissza tudott állni az élre.

Bő 25 perc után az első edzéshez hasonlóan ezúttal is meg kellett lengetni a piros zászlót, ráadásul ezúttal is egy Renault miatt: akkor Hülkenberg műszaki hibája, most Sainz hibája és autótörése miatt szakították meg a gyakorlást - ekkor már csak Vettelnek nem volt mért köre.

sainz1



Miután ismét szabad volt a pálya, az edzés közepéhez közeledve láthattunk néhány meglepő nevet az élmezőnyben, Charles Leclerc ugyanis 1:14.0-s idővel negyediknek zárkózott fel (csapattársa, Marcus Ericsson is top10-ben volt), mögötte pedig ott sorakozott a két McLaren, ráadásul nem is a „szokásos” sorrendben, hiszen Vandoorne volt előrébb Alonsóhoz képest. Leclerc kiváló körideje után igyekezett Ericsson is valamit villantani, a monacói és a svéd, igaz, a lágyabbik gumikkal, de ekkor tartósan ott tudott lenni a top 10-ben.

Az autót törő Sainzon kívül többeknél adódtak problémák: Ricciardónak a már a hétvége megkezdése előtt sem százszázalékos motorja rakoncátlankodott, emiatt rengeteg időt vesztegelt a bokszban, Vandoorne pedig Sainzhoz képest sokkal inkább összetörte a maga autóját, a belga hátsó felfüggesztése bánta az esetet.

20 perc volt már csak hátra a második szabadedzésből, amikor Daniel Ricciardo végre-valahára vissza tudott jönni a pályára és érdemi köröket is futhatott. Ekkor egyébként a csapattárs Verstappen vezetett 1:12.198-cal, őt alig, bő egy tizeddel lemaradva Kimi Raikkönen követte. Hamiltonnak, Vettelnek és Bottasnak ekkor komolyabb hátránya volt.

Bár Ricciardo egy idő után alaposabban bele tudta vetni magát a munkába, óriási forgalomban is volt, illetve az is közrejátszhatott, hogy valami még mindig nem volt rendben az autóval - lényeg a lényeg, hogy tíz perccel a vége előtt az ausztrál még mindig csak tizennegyedik volt. A leintés aztán Ricciardo fel tudott zárkózni az élmezőnybe, végül harmadikként zárt Verstappen (1:12.198) és Räikkönen (1:12.328) mögött. A két Mercedes Hamiltonnal és Bottasszal csak negyedik és hatodik lett, közrefogva az ötödikként záró Sebastian Vettelt.

 

A második szabadedzés végeredménye:

# Versenyző Csapat Idő Hátrány Kör
1 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:12.198   39
2 Kimi Räikkönen Ferrari 1:12.328 0.130 42
3 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:12.603 0.405 17
4 Lewis Hamilton Mercedes 1:12.777 0.579 39
5 Sebastian Vettel Ferrari 1:12.985 0.787 24
6 Valtteri Bottas Mercedes 1:13.061 0.863 40
7 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:13.620 1.422 34
8 Esteban Ocon Force India-Mercedes 1:13.747 1.549 40
9 Sergio Pérez Force India-Mercedes 1:13.754 1.556 40
10 Fernando Alonso McLaren-Renault 1:13.866 1.668 30
11 Charles Leclerc Sauber-Ferrari 1:13.884 1.686 39
12 Brendon Hartley Toro Rosso-Honda 1:13.889 1.691 42
13 Kevin Magnussen Haas-Ferrari 1:13.956 1.758 39
14 Nico Hülkenberg Renault 1:13.967 1.769 37
15 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:14.108 1.910 41
16 S.Vandoorne McLaren-Renault 1:14.167 1.969 14
17 Carlos Sainz Renault 1:14.433 2.235 9
18 Pierre Gasly Toro Rosso-Honda 1:14.486 2.288 39
19 Lance Stroll Williams-Mercedes 1:14.703 2.505 40
20 Sergey Sirotkin Williams-Mercedes 1:14.782 2.584 35
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: