Sokkal gyorsabban kirajzott a mezőny a Kanadai Nagydíj második szabadedzésén, ráadásul rögtön egy nagy név, Kimi Raikkönen futotta meg az első mért kört. A finn sokáig az élen is állt, őt aztán bő negyed órával az edzés megkezdése után a két Mercedes előzte meg, elöl Hamiltonnal, mögötte Bottasszal. Ők futottak először 1:13-mal kezdődő köridőt, és bár Verstappen rövid ideig közéjük tudott férkőzni, a két Ezüst Nyíl nagyon gyorsan vissza tudott állni az élre.
Bő 25 perc után az első edzéshez hasonlóan ezúttal is meg kellett lengetni a piros zászlót, ráadásul ezúttal is egy Renault miatt: akkor Hülkenberg műszaki hibája, most Sainz hibája és autótörése miatt szakították meg a gyakorlást - ekkor már csak Vettelnek nem volt mért köre.
Miután ismét szabad volt a pálya, az edzés közepéhez közeledve láthattunk néhány meglepő nevet az élmezőnyben, Charles Leclerc ugyanis 1:14.0-s idővel negyediknek zárkózott fel (csapattársa, Marcus Ericsson is top10-ben volt), mögötte pedig ott sorakozott a két McLaren, ráadásul nem is a „szokásos” sorrendben, hiszen Vandoorne volt előrébb Alonsóhoz képest. Leclerc kiváló körideje után igyekezett Ericsson is valamit villantani, a monacói és a svéd, igaz, a lágyabbik gumikkal, de ekkor tartósan ott tudott lenni a top 10-ben.
Az autót törő Sainzon kívül többeknél adódtak problémák: Ricciardónak a már a hétvége megkezdése előtt sem százszázalékos motorja rakoncátlankodott, emiatt rengeteg időt vesztegelt a bokszban, Vandoorne pedig Sainzhoz képest sokkal inkább összetörte a maga autóját, a belga hátsó felfüggesztése bánta az esetet.
20 perc volt már csak hátra a második szabadedzésből, amikor Daniel Ricciardo végre-valahára vissza tudott jönni a pályára és érdemi köröket is futhatott. Ekkor egyébként a csapattárs Verstappen vezetett 1:12.198-cal, őt alig, bő egy tizeddel lemaradva Kimi Raikkönen követte. Hamiltonnak, Vettelnek és Bottasnak ekkor komolyabb hátránya volt.
Bár Ricciardo egy idő után alaposabban bele tudta vetni magát a munkába, óriási forgalomban is volt, illetve az is közrejátszhatott, hogy valami még mindig nem volt rendben az autóval - lényeg a lényeg, hogy tíz perccel a vége előtt az ausztrál még mindig csak tizennegyedik volt. A leintés aztán Ricciardo fel tudott zárkózni az élmezőnybe, végül harmadikként zárt Verstappen (1:12.198) és Räikkönen (1:12.328) mögött. A két Mercedes Hamiltonnal és Bottasszal csak negyedik és hatodik lett, közrefogva az ötödikként záró Sebastian Vettelt.
A második szabadedzés végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Idő | Hátrány | Kör |
1 | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.198 | 39 | |
2 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:12.328 | 0.130 | 42 |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:12.603 | 0.405 | 17 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:12.777 | 0.579 | 39 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:12.985 | 0.787 | 24 |
6 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:13.061 | 0.863 | 40 |
7 | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:13.620 | 1.422 | 34 |
8 | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:13.747 | 1.549 | 40 |
9 | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:13.754 | 1.556 | 40 |
10 | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:13.866 | 1.668 | 30 |
11 | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:13.884 | 1.686 | 39 |
12 | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:13.889 | 1.691 | 42 |
13 | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:13.956 | 1.758 | 39 |
14 | Nico Hülkenberg | Renault | 1:13.967 | 1.769 | 37 |
15 | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:14.108 | 1.910 | 41 |
16 | S.Vandoorne | McLaren-Renault | 1:14.167 | 1.969 | 14 |
17 | Carlos Sainz | Renault | 1:14.433 | 2.235 | 9 |
18 | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:14.486 | 2.288 | 39 |
19 | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:14.703 | 2.505 | 40 |
20 | Sergey Sirotkin | Williams-Mercedes | 1:14.782 | 2.584 | 35 |