A szezon első három Formula-1-es nagydíján megnyilvánult, hogy a Mercedes, akárcsak az elmúlt évben, nehezen találja meg az abroncsok ideális működési tartományát. Az istálló vezető stratégája viszont rámutatott arra, valójában a többi élcsapatnak is hasonló problémái vannak: egyes keverékeken vagy időjárási körülmények közt sokat veszítenek a tempóból.
„Úgy gondolom, idén érződik a gumik hatása. Ennél is jelentősebb egy második aspektus, amely a három csapatnál, a Mercedesnél, Ferrarinál és Red Bullnál is megfigyelhető: hogy a gumitól és pályától függően eltérő a teljesítményszint egymáshoz képest” – mondta James Vowles, aki azt is elmagyarázta, miért választotta a kedvezőtlenebbnek bizonyuló taktikát Kínában a Mercedes, azaz hogy nem hívta kerékcserére Lewis Hamiltont.
„A környezeti faktorok változnak. Ahogyan a pályán szeles vagy nem szeles, hűvös vagy forró lesz az idő, a köridőben akár egy másodperc változás is történhet ezen tényezők miatt” – magyarázta Vowles. Ez az ingadozás ugyanazon az abroncson történhet meg. A szakember példákat is felhozott:
„Melbourne-ben sikerült működésre bírnunk az autót az abroncsokon, a Q3-ban Lewisszal különösen gyors köridőt teljesítettünk. Menjünk tovább Bahreinbe, ahol a közepes dolgozott nagyon jól az autón, és a szuperlágy kopása szintén jónak tűnt. Aztán a Kínai Nagydíjon a Q3-ban Lewisszal 1:31,9-et mentünk, ami a rajtrácson ötödik helyet ért volna, a lágy gumin. Ez annak bizonyítéka, hogy az abroncsok működnek.”
Ugyanez igaz a Ferrarira, amelynek teljesítménye szintén nagymértékben függött a körülményektől: „Ez fordítva ugyanígy érvényes a Ferrarira nézve. Melbourne-ben nem igazán voltak ott. Bahreinben a szuperlágyon éppen kicsúsztak a tartományból, túlságosan kopott az abroncs, a közepesen kissé lassabbak voltak nálunk. Ezt az ablakot minden csapatnak meg kell találnia, és működésre bírnia.”
„Úgy tűnt, hogy a Ferrari a hűvösben és nagy forróságban is gyorsabb nálunk” – határolta körbe, hol van előnyben a maranellói gárda a Mercedeshez képest. „Az abroncsok úgy működnek, hogy nagyon érzékenyek a hőmérsékletre elöl és hátul is. Mind a négynek nagyjából azonos hőmérsékletben kell működniük a pálya minden egyes kanyarjában. Egyes szűk és kacskaringós kanyarokban sok hőmérséklet termelődik, máshol, mint a kínai hátsó egyenesben, lehűlnek a gumik. Minden csapat keményen dolgozik ezen, de ahogy sejthető, nehéz elérni, hogy minden egyszerre stimmeljen.”