Melbourne és Bahrein után Kínában sem állt a helyzet magaslatán stratégia szempontból a Mercedes, holott a világbajnok istálló az utóbbi években azért rendszeresen jól vizsgázott ilyen helyzetekben - persze ehhez sokszor az is hozzájárult, hogy nem voltak igazán éles szituációban, többször is csak egymással harcoltak a csapat pilótái. Illetve azt is érdemes hozzátenni, hogy az eddig meglévő tempófölény bizony jelentősen lecsökkent, vagy éppen el is tűnt 2018-ra, ami szintén nehezebb helyzetbe hozza a nem ehhez szokott Toto Wolffékat...
"Abban az időszakban az volt a helyzet, hogy az autók akkor sem igazán előztek, ha eltérő gumikon voltak. Kimi haladt Lewis előtt a lágy keveréken és nem volt köztük különbség, Verstappen pedig a nagyon érzékeny ultralágyon ment az első etapban, de sem Kimi, sem Lewis nem tudta őt támadni. A keverékek közötti különbségek nem jelentkeztek" - magyarázta a kínai taktikát James Vowles, a Mercedes stratégája.
"A biztonsági autós fázisnál mindig azt nézzük, hogy hány pozíciót nyerhetünk, vagy éppen veszthetünk egy kiállással. Szóval most azt néztük, hogy jó esély van Verstappen kiállására, ez pedig Lewist dobogós helyre hozta volna fel, ha végig tudunk menni a kemény gumin és védekezni tudunk a többiekkel szemben. A közepes nagyon jól működött az autón és tudtuk, hogy el lehet rajta menni negyven kört. Úgyhogy a kérdés az volt, hogy a tízkörös közepesek tönkre fognak-e menni, illetve hogy hány pozíciót fogunk veszteni" - taglalta tovább a gondolatmenetet a szakember.
"Amikor minden tényezőt megvizsgáltunk, nem hittük a korábbi tapasztalatokra támaszkodva, hogy a lágy annyival gyorsabb lesz, hogy előzni lehessen vele a közepesek ellen. Aztán mindenki láthatta, hogy mi történt: a Red Bullok rendkívül gyorsak voltak ezen a keveréken és átgázoltak a mezőnyön."