A keddi párizsi gyűlésen, amelyen az FIA elnöke, Jean Todt, valamint a Formula-1 ügyvezető igazgatója, Chase Carey is jelen volt, elsősorban a jövő évre szóló szabálymódosítások kerültek terítékre, de szó esett a középtávú tervekről is, hiszen a motorgyártók már sürgetik a döntéshozókat, hogy mielőbb konkretizálják ötleteiket a 2021-es nagy átalakítással kapcsolatban.
Valóban azok voltak a tárgyalás fő, szavazásra is bocsátott témái, amelyekről az elmúlt héten már mi is beszámoltunk, és a jelenlévők többségi voksolással el is fogadták a következő módosításokat 2019-re:
- 105 kg-ról 110 kg-ra növelik a versenyenkénti felhasználható üzemanyag-mennyiséget. Nem törlik tehát el a teljes korlátozást, az FIA elmondása szerint ugyanis ekkora emelés elegendő ahhoz, hogy a versenyzők a futam teljes ideje alatt maximális teljesítménnyel használhassák a motort, ezzel elejét véve a napjainkban hétről hétre szóba kerülő „spórolásnak”.
- Elkülönítik az autó tömegét a versenyző tömegétől. Erről konkrét számadatokat még nem közöltek, viszont ezzel alighanem véget ér az a hagyomány, hogy a minimális versenysúlyt az autó és a pilóta össztömegének megadásával határozzák meg. Valószínűleg a versenyzőnek és az ülésének együttesen kell majd ezentúl megfelelnie egy minimumértéknek, így a könnyebb pilóták ülésére ballasztokat helyeznek, vagyis a nehezebbek sem kerülnek emiatt hátrányba, nem kell kóros fogyókúrázásba kezdeniük.
- Harmadik döntésként pedig 2019-től az összes pilóta számára kötelezővé teszik a biometrikus kesztyűk viselését, amelyek a versenyzők életfunkcióit továbbítják az orvosi csapatnak, megkönnyítve ezzel a mentést egy esetleges baleset idején.
A jövő évet érintő újítások sora azonban ezzel még nem feltétlenül ért véget, az FIA kilátásba helyezte, hogy az aerodinamikát érintő kérdésekben április végéig még születik néhány döntés. Persze a fentieket is el kell még fogadnia a Motorsport Világtanácsnak, de ez most is csak formaság lesz.
A 2021-es motorszabályok is körvonalazódtak valamelyest a gyűlésen, de ennek részleteiről még mindig elég szűkszavúan fogalmaz a közlemény. Ennek értelmében elfogadták, hogy továbbra is 1,6 literes, V6-os hibrid turbó erőforrások lesznek használatban, viszont a kipufogógázokból visszanyert energiáért felelős MGU-H rendszert teljesen száműzik, ezzel egyszerűbbé téve az erőforrásokat. Következő lépésként az FIA technikai részlege találkozni fog az F1 jelenlegi és potenciális új motorgyártóival, hogy megállapodjanak a részletekben, május végére pedig reményeik szerint már a szabályzat minden paramétere ismert lesz.