Április 17-én, Párizsban tartják a Stratégiai Csoport következő ülését, amelynek néhány érdekes technikai szabálytervezet lesz a napirendjén, különös módon azonban nem a Libery Media által nemrég 2021-re előirányzott új motorformula vagy a bevételelosztás lesz a téma, hanem olyan dolgok, amelyek már rövidebb távon érzékeltethetik hatásukat.
Bármennyire is az új motorok paramétereinek mihamarabbi közzétételére ösztökélik a gyártók az F1 vezetőségét, ez az ügy most hivatalosan nincs a tárgyalandó pontok között, az Auto Motor und Sport szerint azt majd egy különálló tanácskozáson vitatják meg. Jövő kedden azonban a csapatok felvetésére egy még izgalmasabb téma kerül terítékre: a sokat kritizált üzemanyagkorlát.
2014-ben, a hibrid motorok érkezésével egy időben vezették be a szabályt, mely szerint egy verseny távját mindenkinek legfeljebb 100 kilogramm üzemanyaggal kell teljesítenie, majd a 2017-es aerodinamikai változások hatására ezt a limitértéket felemelték 105 kg-ra. Az üzemanyagspórolás fogalma emiatt immár ötödik éve gyakran előkerülő téma a csapatok és a pilóták közötti rádióbeszélgetésben, a takarékoskodás leghatékonyabb módjaként pedig megjelent az ügynevezett „lift and coast” vezetési stílus, amelyben a versenyzők már jóval a féktáv előtt elemelik a gázról a lábukat, és úgymond „bevitorláznak” a kanyarba. Ezen hozzáállás szüksége a rajongóknak, és persze maguknak a versenyzőknek sem tetszik, akik így a futam nagy részén nem feszegethetik a határokat.
Idénre tovább romlott a helyzet, hiszen azáltal, hogy a fejlesztések hatására nőtt az autók leszorítóereje, árnyalatnyival az üzemanyagigény is magasabb lett. A csapatok azt javasolják, hogy ezt a limitet már 2019-re töröljék el, hiszen egyik eredeti célja, a környezettudatosság egyébként sem érte el hatását a rajongóknál. Mindemellett viszont a másik limitérték, az óránkénti 100 kilogrammos átfolyási sebesség továbbra is megmaradna, ezzel megakadályozva, hogy tényleg az egekbe szökjön a felhasználás. És egy bizonyos mennyiséget egyébként sem érdemes túllépniük a csapatoknak, hiszen minél nehezebbre tankolják az autót, annál lomhább lesz a verseny első felében, az ezirányú racionalizálás pedig mindig is jelen volt a sportban. A becslések szerint 120-130 kg üzemanyagra van szüksége egy autónak ahhoz, hogy a pilóta az egész versenyt teljes erőbedobással teljesítse.
Jelenleg még egyszerű többséggel is meg lehet szavazni ezt a módosítást a következő évre, így jó esély van rá, hogy sikerülni fog. Emellett azonban más újításokról is tárgyalnak: egy másik régóta vágyott változtatás, hogy ne hozzák hátrányba a magasabb, nagyobb testtömegű pilótákat, hiszen a minimális versenytömeghez való közeledés már az egészségre káros fogyókúrákba torkollott néhányaknál az elmúlt években. Az előterjesztéssel azt szeretnék elérni, hogy a versenyző és az ülés együttes súlyának kelljen legalább 80 kg-ot kitennie.
Valószínűleg felmerül majd a hátsó vezetőszárnyak oldallapjainak egyszerűsítése és más apróbb technikai módosítások is, ám az FIA azon vágya, hogy lényegesen egyszerűbb első és hátsó szárnyakat vezessenek be már 2019-re, valószínűleg nem fog elég támogatást kapni, hiszen a csapatok nem akarnak teljesen új légterelőket tervezni mindössze a 2020 végéig hátralévő kétéves periódusra, amit követően úgyis minden ismét tiszta lappal indul.