DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Vettel félelmetes köridővel húzta be a csütörtöki tesztnapot

A Ferrari is megmutatta valódi tempóját: a szerdán megdőlt pályacsúcsot közel 0,9 másodperccel javította meg a hetedik barcelonai tesztnapon Sebastian Vettel. A Mercedes és Red Bull nem vette fel a kesztyűt.

Szerdától kezdve a csapatok megkezdték az egykörös szimulációkat a Pirelli skálájának legpuhább abroncsain, és sorban záporoztak a jobbnál jobb köridők: Daniel Ricciardo nem hivatalos pályacsúcsot is döntött 1:18,047-es körével. Ez volt a mérce csütörtökön, az előszezon utolsó előtti tesztnapján. Az előző nap igazán gyors köröket mellőző Ferrari volt az, amely Sebastian Vettellel célkeresztbe vette.

A négyszeres világbajnok a hőmérséklet szempontjából ideális déli órákban, az ebédszünetet megelőzően tette fel a hiperlágy abroncsokat, és döntötte meg kétszer is a barcelonai pálya valaha mért legjobb körét: elsőként (és ezidáig egyedüliként) autózott 1:17-es időt Montmelóban, előbb 1:17,644-et, majd 1:17,182-t, jócskán megverve Ricciardo előző napi rekordját.



Jó összehasonlítási alapot jelentett volna, ha a másik két nagycsapat is odateszi magát a leglágyabb keveréken – de sem a Mercedes (amely a hírek szerint nem is rendelkezik készletében hiperlágy szettel), sem a Red Bull nem tette meg ezt a szívességet. A napot ismét felosztó Lewis Hamilton és Valtteri Bottas csak 8. és 9., Max Verstappen mindössze 12. helyen zárt az eredménylistán keményebb abroncsokon – a Mercedesek egyenesen a közepesen.

Helyettük a középcsapatok versenyzői követték Vettelt: az 1,178 másodperccel lemaradó Kevin Magnussen teljesítménye a Haasszal azért figyelemreméltó, mert szuperlágy abroncson érte el. A következő öt versenyző, Pierre Gasly (Toro Rosso), Nico Hülkenberg, Carlos Sainz (Renault), Stoffel Vandoorne (McLaren) és Marcus Ericsson (Sauber) már Vettelhez hasonlóan a hiperlágyon teljesítették legjobb körüket, lemaradásuk 1,2 és 2 másodperc közötti a Ferrarihoz viszonyítva.

A legjobb köridő persze a hosszas tesztnap mindössze pillanatnyi történését adja vissza. Számos csapat, köztük a három nagy istálló versenyszimulációt is végzett, melyből szintén leszűrhetők tanulságok, ebben az esetben egészen mások, mint amit az időeredmények mutatnak. Az Auto Motor und Sport a köridőket elemezve arra jutott, hogy a Mercedes versenytempója egy másodperccel jobb, mint a Ferrarié és Red Bullé. Bottas délelőtt, Vettel és Verstappen délután végezte szimulációját.

A csütörtöki tesztnap minden istálló számára nagy probléma nélkül alakult: az összes csapat átlépte a 100 körös határt. Még a legszerényebben teljesítő Williams – délelőtt Robert Kubicával, délután Lance Stroll-lal – is 138 körig jutott, a legeredményesebb Ferrari és Red Bull egyaránt 187 alkalommal járta végig az aszfaltcsíkot. A körözés is zavartalanul folyt, mivel csupán egyszer szakították meg piros zászló miatt. Erre egy órával a 18 órai leintés előtt került sor, Marcus Ericsson Sauberje váltotta ki, de az ok nem műszaki hiba, hanem kicsúszás volt, a svéd rövidesen vissza is tért a pályára.

A mai események részletes jelleggel élő közvetítésünkben találhatók meg.

 

A 7. barcelonai tesztnap eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Kör Keverék
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:17.182   188 hiperlágy
2. Kevin Magnussen Haas F1 1:18.360 +1.178 153 szuperlágy
3. Pierre Gasly Toro Rosso 1:18.363 +1.181 169 hiperlágy
4. Nico Hülkenberg Renault 1:18.675 +1.493 79 hiperlágy
5. Carlos Sainz jr Renault 1:18.725 +1.543 69 hiperlágy
6. Stoffel Vandoorne McLaren 1:18.855 +1.673 151 hiperlágy
7. Marcus Ericsson Sauber 1:19.244 +2.062 148 hiperlágy
8. Lewis Hamilton Mercedes 1:19.296 +2.114 84 közepes
9. Valtteri Bottas Mercedes 1:19.532 +2.350 97 közepes
10. Robert Kubica Williams 1:19.629 +2.447 73 szuperlágy
11. Sergio Perez Force India 1:19.634 +2.452 159 hiperlágy
12. Max Verstappen Red Bull 1:19.842 +2.660 187 lágy
13. Lance Stroll Williams 1:20.262 +3.080 67 ultralágy

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: