Szerdától kezdve a csapatok megkezdték az egykörös szimulációkat a Pirelli skálájának legpuhább abroncsain, és sorban záporoztak a jobbnál jobb köridők: Daniel Ricciardo nem hivatalos pályacsúcsot is döntött 1:18,047-es körével. Ez volt a mérce csütörtökön, az előszezon utolsó előtti tesztnapján. Az előző nap igazán gyors köröket mellőző Ferrari volt az, amely Sebastian Vettellel célkeresztbe vette.
A négyszeres világbajnok a hőmérséklet szempontjából ideális déli órákban, az ebédszünetet megelőzően tette fel a hiperlágy abroncsokat, és döntötte meg kétszer is a barcelonai pálya valaha mért legjobb körét: elsőként (és ezidáig egyedüliként) autózott 1:17-es időt Montmelóban, előbb 1:17,644-et, majd 1:17,182-t, jócskán megverve Ricciardo előző napi rekordját.
Jó összehasonlítási alapot jelentett volna, ha a másik két nagycsapat is odateszi magát a leglágyabb keveréken – de sem a Mercedes (amely a hírek szerint nem is rendelkezik készletében hiperlágy szettel), sem a Red Bull nem tette meg ezt a szívességet. A napot ismét felosztó Lewis Hamilton és Valtteri Bottas csak 8. és 9., Max Verstappen mindössze 12. helyen zárt az eredménylistán keményebb abroncsokon – a Mercedesek egyenesen a közepesen.
Helyettük a középcsapatok versenyzői követték Vettelt: az 1,178 másodperccel lemaradó Kevin Magnussen teljesítménye a Haasszal azért figyelemreméltó, mert szuperlágy abroncson érte el. A következő öt versenyző, Pierre Gasly (Toro Rosso), Nico Hülkenberg, Carlos Sainz (Renault), Stoffel Vandoorne (McLaren) és Marcus Ericsson (Sauber) már Vettelhez hasonlóan a hiperlágyon teljesítették legjobb körüket, lemaradásuk 1,2 és 2 másodperc közötti a Ferrarihoz viszonyítva.
A legjobb köridő persze a hosszas tesztnap mindössze pillanatnyi történését adja vissza. Számos csapat, köztük a három nagy istálló versenyszimulációt is végzett, melyből szintén leszűrhetők tanulságok, ebben az esetben egészen mások, mint amit az időeredmények mutatnak. Az Auto Motor und Sport a köridőket elemezve arra jutott, hogy a Mercedes versenytempója egy másodperccel jobb, mint a Ferrarié és Red Bullé. Bottas délelőtt, Vettel és Verstappen délután végezte szimulációját.
A csütörtöki tesztnap minden istálló számára nagy probléma nélkül alakult: az összes csapat átlépte a 100 körös határt. Még a legszerényebben teljesítő Williams – délelőtt Robert Kubicával, délután Lance Stroll-lal – is 138 körig jutott, a legeredményesebb Ferrari és Red Bull egyaránt 187 alkalommal járta végig az aszfaltcsíkot. A körözés is zavartalanul folyt, mivel csupán egyszer szakították meg piros zászló miatt. Erre egy órával a 18 órai leintés előtt került sor, Marcus Ericsson Sauberje váltotta ki, de az ok nem műszaki hiba, hanem kicsúszás volt, a svéd rövidesen vissza is tért a pályára.
A mai események részletes jelleggel élő közvetítésünkben találhatók meg.
A 7. barcelonai tesztnap eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Kör | Keverék | |
1. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:17.182 | 188 | hiperlágy | |
2. | Kevin Magnussen | Haas F1 | 1:18.360 | +1.178 | 153 | szuperlágy |
3. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1:18.363 | +1.181 | 169 | hiperlágy |
4. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:18.675 | +1.493 | 79 | hiperlágy |
5. | Carlos Sainz jr | Renault | 1:18.725 | +1.543 | 69 | hiperlágy |
6. | Stoffel Vandoorne | McLaren | 1:18.855 | +1.673 | 151 | hiperlágy |
7. | Marcus Ericsson | Sauber | 1:19.244 | +2.062 | 148 | hiperlágy |
8. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19.296 | +2.114 | 84 | közepes |
9. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:19.532 | +2.350 | 97 | közepes |
10. | Robert Kubica | Williams | 1:19.629 | +2.447 | 73 | szuperlágy |
11. | Sergio Perez | Force India | 1:19.634 | +2.452 | 159 | hiperlágy |
12. | Max Verstappen | Red Bull | 1:19.842 | +2.660 | 187 | lágy |
13. | Lance Stroll | Williams | 1:20.262 | +3.080 | 67 | ultralágy |