A Formula-1-es szabályok állandó változása és a mérnökök leleményessége azt eredményezi, hogy a királykategóriában mindig felbukkan egy-egy új alkatrész vagy megoldás, melyet afféle csodafegyverként a szakemberek igyekeznek tökélyre fejleszteni – többnyire addig, amíg a szabályok gátat vetnek a szóban forgó terület módosításának.
Éppen ez történt 2017-ben: a cápauszony és T-szárnyak nagy figyelmet kaptak, folyamatosan formálódtak, a két aerodinamikai elemet azonban betiltották. Ugyanerre a sorsra jutott az angolul monkey seat nevet viselő hátsó szárnyacska, melyre a csapatok elkezdték a kipufogógázt irányítani. Az eddig bemutatott modellek legérdekesebb részének a technikai elemzők szemében az oldaldobozok és a beömlő körül elhelyezett légterelők (ez az úgynevezett bargeboard) bizonyultak, a Red Bull például különösen összetett megoldással állt elő.
„Mint tudjuk, már a 2017-es szabályok új szabadságot engedtek meg a bargeboard területén” – magyarázta Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója. Elég csak régebbi és jelenlegi autók képeire nézni: a bargeboard általában egyetlen légterelőt takart, ma azonban számos elem alkotja. „2017-ben új eszközök robbanását tapasztalhattuk ezen a területen, és ez a folyamat tovább folytatódott.”
„Ha a mi autónkat megnézik közelről, látható, hogy még tovább fejlesztettük azt a területet. Ugyanerre számítok riválisainktól, mert ezen a területen vannak a legnagyobb lehetőségek, melyeket a tavalyi szabályok biztosítottak, és ezek még mindig nincsenek teljesen kihasználva” – jósolta meg Lowe, hogy a mérnökök nagy hangsúlyt fognak helyezni a bargeboardra 2018 folyamán.