Először 2009-ben merült fel a „világmotor” ötlete, akkor még Max Mosley állt az FIA élén. Tervezete szerint az alacsonyabb rangú versenysorozatokban négy-, vagy hathengeres, szívómotorokat egységesítettek volna, több szériánál egyszerre. Ebből végül akkor nem lett semmi, de végleg nem söpörték a szőnyeg alá a témát.
Nemrég ugyanis Jean Todt, az FIA elnöke ismét elővette az elképzelést, miszerint nem csak a Formula-1-ben, hanem az FIA más versenysorozataiban is egy teljesen egységes erőforrást használnának (akár) már 2021-től, aminek, véleménye szerint számos előnye lenne, többek között új gyártókat vonzana a száguldó cirkuszba is.
Az F1-es szakértők között nem aratott osztatlan sikert a tervezet, ám mégis akad néhány támogatója. Egyik ezek közül a Red Bull névadó szponzora, az Aston Martin, melynek egyik első embere, Andy Palmer megerősítette, hogy nem lenne ellenére, ha az ötlet megvalósulna. Az Aston Martin az egyik olyan gyártó, amely komolyan fontolgatja, hogy megfelelő körülmények között 2021-től visszatérne a sorozatba.
„Jó üzlet is lehetne ez valakiknek, akik ilyen motort gyártanak. Ugyanakkor ismét nagyobb hangsúlyt kapna a pilóta, újra sokkal komolyabb szerep jutna a versenyzőnek” – nyilatkozta Palmer. A tervek alapján a Formula-1, a Formula-2, az F3, a GP3, a WEC és az IndyCar sorozat minden autója ilyen egységes erőforrással futna, Palmer pedig kiterjesztené a DTM-re és a SuperGT-re is a motor egy speciális verzióját.
Ettől a szezontól kezdve a Formula-1-es motoroknak már hét teljes versenytávot kell kibírniuk, ami több, mint 2100 kilométernek felel meg. Ez az évi hárommotoros szigorítás miatt történik így, ez viszont már olyan táv, ami nagyjából a hosszú távú versenyzésben, a WEC-ben is megfelelne, így átjárhatóbb lenne a két széria és a gyártók egyszerre lehetnének jelen a hosszú távú autózásban és az F1-ben is.