Jean Todt reméli, hogy 2021-ben a végleges motorszabályok olyanok lesznek a Formula-1-ben, hogy azokat Le Mans-ban is lehessen használni. A száguldó cirkuszban az elmúlt időszakban a jóval tartósabb erőforrásokra helyezik a hangsúlyt a szabályalkotók, egyre nagyobb megbízhatóságot követelve a motorgyártóktól.
Már korábban is felmerültek elképzelések a „világmotor” megalkotására, ám a 2014-es szabályváltozások ezeket még elsöpörték. Az elnök bízik abban, hogy 2021-ben ismét megpróbálhatja végigvinni ezen elképzelését. Az ötlet lényege nem az, hogy teljesen egyforma motorokat kell használnia minden egyes Formula-1-es istállónak, hanem, hogy az FIA sorozatok erőforrásai között legyen nagy hasonlóság.
„Ebben a pillanatban minden egyes versenysorozatban különböző motorszabályzatnak kell megfelelnie a motorgyártóknak. Ez nem kellene, hogy így legyen. Leginkább azért, mert az erőforrással szemben támasztott követelmények az utóbbi időszakban egyre inkább hasonlóak” – nyilatkozta Jean Todt az Auto Motor und Sport szaklap hasábjain.
„Egy Formula-1-es motornak immáron megközelítőleg 5000 kilométert kell teljesítenie ahhoz, hogy a csapat elkerülje az évközi büntetéseket, márpedig ez nagyjából azonos egy Le Mans-i 24 órás versenytávjával. Ha azonos koncepció alapján kellene megépíteni ebben a két szériában az erőforrásokat, ez vonzó lehet új gyártók érkezéséhez. Ezen kívül azt is jelenthetné, hogy egy F1-es csapat bármikor saját gárdát indíthatna Le Mans-ban és ez fordítva is igaz lehetne” – vázolta fel az ötlet előnyeit Todt.
Kérdés, hogy hol húzódik a határ, ami ilyen téren még egészséges. A többi FIA sorozatban is érvényes lenne, hogy ugyanazon motorkoncepció alapján kell építeni az erőforrásokat, vagy csak a WEC és a Formula-1 között lenne ilyen átjárhatóság? Igaz, egyelőre még csak ötlet szintjén létezik az elképzelés, de bizonyára hallunk még erről.