Bár a Liberty Media számtalan újítást vezetett be a Forma-1-be idén, 2018-ra úgy hivatkoznak, mint egy új éra kezdetére: mindezt többek között a megnövelt biztonság, az átalakított dizájn, és a kipofozott versenynaptár jelzi. Egy biztos, hogy 2018-ban több szegmensben teljesen más lesz a száguldó cirkusz, mint előtte.
Biztonság
A következő szezon legszembetűnőbb, és leginkább kritizált változása a halo nevű fejvédő eszköz bevezetése lesz: a 2016 eleje óta próbálgatott megoldást minden csapatnak kötelező lesz felszerelnie az autókra minden alkalommal, amikor azok pályára hajtanak. Charlie Whiting előirányozta, hogy a halónak a kezdetektől fogva a dizájn részét kell képeznie, és nem akkor kell felszerelni azt, amikor a modellek készen vannak. Az eszközt egyébként a Formula-2-ben és a Formula-3-ban is bevezetik majd.
Arculat
A Forma-1 az Abu Dhabi Nagydíj után bemutatta új logóját, melyet nem csak a 2018-as szezontól, hanem már vasárnap délutántól használ a sportág közösségi média felületein. Ami viszont jövőre érkezik, az a pályák infrastruktúrájának módosítása arculat terén, új merchandising, átalakított dizájn a nyomtatott és online sajtóban, valamint a közvetítésekben is.
Versenynaptár
A 2018-as szezonban 21 futamot fognak rendezni, két helyszín visszatérésével, és egy távozásával. Malajziai Nagydíj egy ideig biztosan nem lesz majd, 2016 után viszont újból a naptár része a Német Nagydíj Hockenheimben, a Francia Nagydíj pedig tíz éves szünet után tér vissza, ezúttal a Paul Ricard-on, ahol 1990-ben rendeztek utoljára F1-es futamot. A verseny az Azerbajdzsáni Nagydíj időpontját kapta meg, melyet előre hoztak áprilisra, az Orosz Nagydíjra pedig ismét ősszel, szeptemberben kerül sor Sepang helyén. A Bahreini és Kínai Nagydíjak helyet fognak cserélni a naptár elején, így Melbourne-t Sanghaj követi majd – a Magyar Nagydíj időpontja betonbiztos, a hungaroringi forduló július utolsó hétvégén lesz majd.
Gumik
A Pirelli Abu Dhabiban bemutatta 2018-as abroncskínálatát, melyek végső verzióit a szezont záró kétnapos teszt tapasztalatai alapján fogják kifejleszteni. A színkódok is változnak majd, a leosztás a következőképpen fog kinézni: pink – hiperlágy, lila – ultralágy, vörös – szuperlágy, citromsárga – lágy, fehér – közepes, világoskék – kemény, narancssárga – szuperkemény, zöld – intermediate, sötétkék – extrém esős.
Technikai szabályok
Bár a halo jelentősen meg fogja határozni az autók dizájnját, az FIA némi szépségtapasszal kívánt élni, amikor nemrég betiltotta a cápauszonyok és a T-szárnyak használatát 2018-ra. Nagy vitát váltott ki néhány csapatnál, hogy a mezőny jövőre már csak három erőforrást használhat az idei négy helyett, így van rá esély, hogy 2017-tel nem érnek véget a panaszok a nevetséges rajtbüntetések miatt. Az FIA tovább szigorítja az olajégetés gyakorlatát: a csapatok mindössze 0,6 litert használhatnak erre a célra 100 kilométeren.
Sportszabályok
A szezon előtti tesztnapok száma nyolcról hétre csökken majd, év közben pedig nem lesz gyakorlás Bahreinben, ehelyett Barcelonában próbálgathatják autóikat a csapatok. Az FIA keménykezűbben fog eljárni a szabálytalan rajtoknál, azt követően, hogy 2017-ben több incidens is nagy vitát váltott ki (Sebastian Vettel rosszul állt fel a rajtrácsra Kínában, Valtteri Bottas a vádak szerint kiugrott Ausztriában). Izgalmas változást jelent majd, hogy pilóták verseny alatti állapotának és életfunkcióinak megfigyelése céljából minden versenyzőnek biometrikus kesztyűket kell viselnie – szinte biztos, hogy ezeket az adatokat a Liberty Media valamilyen úton-módon be fogja csatornázni a megújuló televíziós közvetítésekbe is.