Az évadnyitó futamhoz képest az erőviszonyok terén komoly hullámzást tapasztalhattunk a szezon előrehaladtával, de egyetlen szegmens stabilan tartja magát. A Mercedes erőforrásait használó csapatok (a gyári istálló, a Force India és a Williams) számára óriási előny, hogy nincsenek megbízhatósági gondok, nem kell letekerni sem a motort és ezek miatt rajtbüntetéssel sem kell számolniuk.
A németek gyári istállója Lewis Hamilton vezetésével a megbízhatóságnak köszönheti az idei világbajnoki címet. Az autó ugyanis több különböző pályán is nagy kihívás elé állította a mérnököket, gyakran nem is Hamiltonék voltak a leggyorsabbak a pályán. Az eddigi 18 versenyhétvégéből 11-12 alkalommal is vagy a Ferrari, vagy a Red Bull, vagy mindkét rivális gyorsabbnak tűnt versenytávon, mint a németek. Ezeknek az esélyeknek azonban csak kis részét tudták kihasználni.
A Ferrari és a Renault problémái azonban komolyan visszavetették a két legfőbb riválist, bár a második félévben határozottan úgy tűnik, hogy a Scuderia és a Red Bull csomagja is erősebb, mint a Mercedesé. Ám (főleg) a motorhibák miatt főleg Lewis Hamilton váratlanul könnyű győzelmeket is aratott, mint például Szingapúrban vagy Japánban. Előbbi helyszínen nagyon el voltak veszve az Ezüst Nyilak, mégis első és harmadik hellyel távoztak.
Kicsit lejjebb hasonló a helyzet. A Force India 99 pontos előnyre tett szert a negyedik helyen, már behozhatatlan a különbség. A Williams pedig a második félévben mutatott drasztikus visszaesés miatt veszélyben érezhette a konstruktőri ötödik pozíciót, különösen a Renault tűnt veszélyes ellenfélnek. (A McLaren is helyenként úgy nézett ki, hogy negyedik erőnek lépett előre, de a megbízhatatlan Honda-erőforrás miatt rendre a mezőny végéről kényszerültek rajtolni)
A Renault felzárkózása azonban megakadt, többnyire a súlyos technikai hibák miatt, Nico Hülkenberg például Spa után egyetlen pontot sem szerzett, pedig többször is a 4-5. pozíció nézett ki a rutinos németnek. Csak Szingapúrban, az Egyesült Államokban és Mexikóban legalább 20-25 pontot veszített el a francia gyári istálló technikai meghibásodások miatt. A Williams ezt köszönte szépen és a feltűnő visszaesés ellenére is, a lehetőségeket kiválóan kihasználva a Toro Rossóval szemben 23, a Renault előtt pedig 28 pontra növelte a különbséget, ami szinte eldöntötte a Williams javára ezt az elveszni látszó csatát.
Massa és Stroll Belgiumban és Szingapúrban is már a Q1-ben kiesett, mégis értékes pontokkal távoztak a verseny végén, míg Hülkenberg és Sainz (korábban Palmer) a szinte állandósult Q3-as rajthelyekből is csak ritkán hoztak ki igazán jó eredményt. Ez el is döntötte a két csapat közti vetélkedést. A Toro Rosso megbízhatósága pedig szintén a borzalmas kategóriába esett vissza, többnyire a motor gyengélkedik.