A 2017-es idény végéhez közeledve sincs egyszerű dolguk a mérnököknek, ahogy az egyre több versenykilométert megtett alkatrészekkel igyekeznek kihúzni a szezon végéig. Idén mind a hat erőforrás-egységből négyet használhatnak fel a csapatok büntetlenül, ám ez a szám az FIA bejelentése alapján jövőre drasztikusan lecsökken. MGU-K-ból (kinetikus energia-visszanyerő egység), vezérlőelektronikából és az energiát tároló akkumulátorból mindössze két egységet építhetnek majd be 2018-ban, ami a 21 futamos versenynaptárral azt eredményezi, hogy 10-11 teljes versenyhétvégét kellene kibírniuk az alkatrészeknek. Összehasonlításképp idén a McLaren autó már a szezon második felébe érve több alkatrésszel is nyolc felett jártak.
A maradék három egységet, a belsőégésű motort, a turbófeltöltőt és az MGU-H-t (hőenergia-visszanyerő egység) tekintve is változik a helyzet, ezekből autónként három darab lesz a felső limit. A mérnököknek átlagosan hét futamra kell kitolni ezen alkatrészek élettartamát.
Már az idei Olasz Nagydíjon is komoly kritikák érték a jelenleg érvényben lévő szabályokat, hiszen a monzai időmérőt követően egy egészen kaotikus büntetéshalmazt kellett kibogoznia az FIA-nak, mire összeállt a sorrend. Kilenc hátrasorolt pilótát kellett a helyére tenni, melynek eredménye egy, a kvalifikáció sorrendjétől merőben eltérő rajtrács lett, amelyen mindössze a pole-pozíciót megszerző Lewis Hamilton maradt az eredeti pozíciójában. Ha az FIA nem változtat a helyzeten, akkor a monzai szituáció csak előfutára volt annak, amire a 2018-as szezon második felében számíthatunk. Szerencsére Ross Brawn egy korábbi nyilatkozata alapján már keresik az ideális alternatívát.