DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
F1

Óriási a túljelentkezés az F1-es futamok rendezésére

A Formula-1 új vezetése egészen új látásmódot hozott a száguldó cirkuszba, talán ennek is köszönhető, hogy nagyjából 40 helyszín puhatolózik, hogy a következő években F1-es futamot rendezzen.

A Liberty Media, amióta átvette az irányítást Bernie Ecclestone-tól, több változtatást hajtott végre, többek között folyamatosan igyekszik a sportot közelebb hozni a rajongókhoz, valamint a nagydíjak helyszínét is lehetőleg aszerint kiválasztani, hol van a versenyekre a legnagyobb érdeklődés. Ugyanakkor nem szem elől tévesztve azt sem, hogy az F1 minél szélesebb körhöz eljusson, több földrész, több országát is bevonva a versenynaptárba.

A Formula-1 gazdasági főnöke, Sean Bratches arról számolt be, hogy nagyjából negyven lehetséges helyszín mutatott érdeklődést, amióta év elején a Liberty Media átvette az irányítást. Bratches szerint nagy hangsúlyt kell helyezni a nagyvárosok utcai helyszíneire, ami vélhetően jóval nagyobb tömegeket vonz majd a futamokra, mint egy sivatag, vagy mocsár közepén felépített mesterséges versenypálya. Meg kell találni az egyensúlyt a pályák és a földrészek között is.

40 új helyszín érdeklődik, de a nagyvárosi futamoknak nagyobb esélyük van bekerülni


Erősen fontolgatja a vezetés azt is, hogy a szezont a versenyek helyszínének régiói szerint osztják fel a jövőben, az európai, az ázsiai, valamint az amerikai versenyek nagyjából egy csoportban lennének, ami a logisztikát és a marketinget is segítené.

„A Konkord Egyezmény alapján a futamok jelenlegi felső határa 25. Hét hónapja dolgozom ebben a pozícióban, azóta közel 40 ország, nagyváros, állam és kormányzat keresett meg azzal, hogy érdekelné őket, hogy Formula-1-es futamot rendezzenek. Ez nagyon ösztönzően hat a munkánkra, nagyon jót tehet a brandnek, valamint a helyi üzleti érdekeknek is” – nyilatkozta Sean Bratches.

„Ha megnézzük a versenynaptárat, egyelőre elég kevés volt az érdeklődés a nagyvárosok által a rendezésre. Megpróbálunk ezen javítani és támogatólag hozzáállni a nagyvárosi helyszínekhez, ez a stratégiánk része, ráadásul ezzel óriási közönséget is tudnánk vonzani a sportnak, különösen a városközpontok bevonásával” – emelte ki a városi versenyek fontosságát az F1-es főnök.

Ezek szerint nincs szükség ennyi Tilke-pályára? „Nem hinném, hogy még több mesterségesen felépített pályára lenne szükségünk. Meg kellene találnunk a megfelelő egyensúlyt a városi helyszínek, a régen épült, hagyományos pályák és a modern, nemrég elkészült aszfaltcsíkok között. Támogatjuk, hogy a jelenleginél több városi helyszín legyen” – idézi a motorsport szaklap Sean Bratches-t.

Költséghatékonyabb a távoli futamok csokorba rendezése, de jobb a szurkolóknak is?

Mi a helyzet a futamok régiók szerinti szétosztásával? „E pillanatban mindenféle ritmus és logika nélkül nekiesünk a világ körüli utaknak. Az lenne az ideális – és most a sorrendet egyelőre hagyd figyelmen kívül -, ha mondjuk az első harmad az európai futamokat, a második harmad az amerikai, a harmadik pedig az ázsiai futamokat tartalmazná csokorba szedve. Nagyjából 350 óriáskamion járja a világot úgy, hogy az útvonalakat sokkal racionálisabbá, rövidebbé, gyorsabbá lehetne tenni, ami ugye komoly megtakarítást is jelenthetne a csapatoknak, ez bizony nagy előny lenne” – mutatott rá a felosztás előnyére a gazdasági főnök.

Bratches szerint a rajongók számára az sem hátrány, ha előre tudja, hogy a következő két, vagy három hónapban mindig korán kell kelni egy futamot megnézni, majd a következő két hónapban a délutáni, majd végül az esti időszakban láthat Formula-1-es futamokat.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: