Steward
Héjas Szilárd
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. augusztus 18. vasárnap
F1

„Ide fizetős pilóta ne jöjjön!”

Az utóbbi évtizedekben megszokhattuk, hogy a fizetős pilóták jönnek-mennek a Formula-1-ben. Néhányuknak sikerül kitörnie, de legtöbbjüknek nem. Vannak csapatok, akik irtóznak a tehetség nélküli pénzeszsákoktól.

A Formula-1 nem csak a szórakoztatásról, hanem a kőkemény üzletről is szól, ezt tudjuk mindannyian. Ez a sportág rengeteg pénzt felemészt, csak azok maradnak fenn a vízen, akik így vagy úgy, de fent tudják tartani az istállójukat. A kiscsapatoknál sajnos ez időnként attól is függ, hogy egy kevesebb tehetséggel megáldott pilóta hatalmas szponzori pénzt hoz magával, így gyakorlatilag megvásárolja a versenyzői ülést.

Gene Haas, az amerikai istálló tulajdonosa szeretné, ha nem kerülne újra ebbe a körbe, hanem a fizetős pilóták helyett inkább csapata kiváló teljesítményével szerezne pénzt. 2016-ban, a Haas színre lépésekor Romain Grosjean mellett a mexikói szponzori támogatással érkező Esteban Gutierrez tekerte még a kormányt a csapatnál. Gutierrez teljesítménye mélyen elmaradt francia kollégájától, egyetlen pontot sem szerzett, így annak ellenére leváltották a reményteljesebb Kevin Magnussenre az idei évben, hogy ezzel komoly szponzori pénztől esett el az istálló.

Gene Haas úgy érzi, teljesen ugyan nem tudja kizárni a lehetőségét, hogy valamikor úgy alakul, de a fizetős pilóta modelljét megpróbálja mindenképpen elkerülni. „Nem, nem szeretném, de úgy vélem, kizárni sem lehet teljesen” – válaszolta arra a kérdésre, hogy lesz-e a jövőben fizetős pilótájuk.

A Haas irtózik a fizetős pilótáktól, de teljesen ők sem zárják ki a lehetőségét a jövőben

„Üzleti szempontból nem számít sokat nagy átlagban. Nem titok, hogy nagyjából 60 millió dollárt emészt fel, hogy egy versenyautót a rajtrácsra állítsunk. Ha valaki – nem kizárólag a Ferrari – szeretne bejuttatni egy pilótát és ezt öt, vagy hat millióval megtámogatja, még mindig hiányzik a büdzséből 55 millió” – mutatott rá a fizetős pilóták általános problémájára Gene Haas.

„Úgy gondolom, a mi nézőpontunk mindig az volt, hogy minél több pontot kell szerezni és így juthatunk hozzá olyan pénzekhez, ami a fejlődésünket segíti. Ez a mi üzleti modellünk. Szerintem ezt a Ferrari is elfogadja. Ha ilyen alapokon jutunk kölcsönös megegyezésre, így további együttműködésre is nyitottak leszünk” – tette hozzá az amerikai csapat főnöke.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?