DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
F1

Bizonyos csapatokkal kivételeznek a bírák?

Némi zúgolódás van a Formula-1-ben, többen is úgy érzik, hogy a bírák nem egyenlő mércével mérnek a büntetéseknél. Bizonyos csapatok mindent megúsznak, vannak, akikre viszont utaznak. Valóban így lenne?

A Magyar Nagydíjon Grosjean és Magnussen orrolt meg Hülkenbergre (a német pedig Magnussenre), Belgiumban Palmer hiányolt egy elmaradt büntetést Fernando Alonsónak, Olaszországban pedig először Max Verstappen értetlenkedett, hogy miért nem büntették Felipe Massát kettejük koccanásakor, majd később a hollandot meszelte volna el egy manőveréért a Haas csapat. Tényleg nincs következetesség a versenybíróságban?

Günther Steiner, az amerikai csapat főnöke szerint a Haas istállót sokkal inkább sújtják a büntetések, köszönhetően a nem egységes bánásmód miatt. Az istálló vezetője úgy véli, ők mindig megkapják a büntetést, míg mások esetében néha szemet hunynak felette.

„Elsősorban még a Hülkenberg-Magnussen és az Alonso-Palmer eset miatt beszéltem a versenybírósággal, majd kiterjesztettük az eszmecserét általánosságban arra, amit nemrég kifejtettem. Eszerint úgy néz ki, a Haas a következetlenség rossz oldalán van állandóan. Igyekeztek biztosítani arról, hogy nem kezelnek minket hátrányosan, de én tisztán érzem, hogy igen” – panaszkodott a versenybírói döntésekről Steiner.

Massa és Verstappen is büntetést érdemelt volna, vagy már ennyire kihalt a versenyzés az F1-ből?


„Mindig úgy történik, ha valamit elkövetünk, legyen az egy versenybaleset vagy bármi más, büntetést kapunk. Ezzel a jelenséggel küzdünk, teljesen világosan kellene meghatározni, miért jár és miért nem jár büntetés. Történt ilyen valaha is? Nem tudom, de inkonzisztens döntéseket hoznak. Tudom, hogy ez nem könnyű munka, nem szeretném csinálni soha, korábban sem szerettem volna. Ha viszont benne vagy, fontos, hogy következetes legyél” – tette hozzá Günther Steiner a Motorsport szakoldalnak nyilatkozva.

„Úgy vélem, pilótáink a következő pilóta-megbeszélésen felhozzák majd a témát és kérni fogják az FIA-t, hogy teljesen világosan határozza meg, ki és mikor kap büntetést, mert ez így elfogadhatatlan. Nehéz a következetességet tökéletesen megtalálni, de a motorsportnál nagyobb helyeken is elérték már. Ilyen rendszert kellene építenünk. Nem tudom, pontosan mi is a legjobb út, de biztos vagyok benne, hogy megtalálják a módját végül” – zárta gondolatait a Haas csapatfőnöke.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: