A szezon felénél járva érdemes megállni, és visszatekinteni a mögöttünk hagyott versenyekre - ezt tette a Motorsport-Total is, amely a szezon előtt sokat citált előzéseket járta körül. Amikor az új autók még egy métert sem tettek meg, a szakemberek úgy vélekedtek, a módosított aerodinamika miatt sokkal nehezebb lesz az autóknak követniük egymást. Az első teszten, Barcelonában be is igazolódtak a félelmek, akárcsak az évad első éles megmérettetésén, Ausztráliában, és Kínában.
Az Albert Parkban mindössze 14 helycsere történt a pályán, a 2016-os ötvenhez képest, Sanghajban pedig 52 előzést számoltak össze a statisztikusok - ez a szám egy évvel korábban 182 volt. Ororszországban azonban csak egyetlen előzést regisztráltak: az is egy helycsere volt a két Sauber között. Érdekes viszont megnézni, hogy a DRS-nek köszönhető helycserék száma arányaiban sokkal inkább csökkent: Kínában tavaly hetvenszer előzték meg így a pilóták, idén azonban csak tíz alkalommal.
2017-ben eddig egy harmaddal csökkent az előzések száma - az összes manővernek tavaly egy harmadát tették ki a DRS-sel végrehajtott helycserék, idén azonban csak egy tizedét. Nem mindenütt negatív azonban a statisztika: a Brit Nagydíjon 56 előzés történt, tavaly azonban csak 39. „Idén láthattunk néhány fantasztikus versenyt” - nyilatkozta Franz Tost, a Toro Rosso csapatfőnöke, aki tavaly még nagyon kritikus volt az új szabályokkal.
„Igaz, hogy akkor aggódtam. Azt gondoltam, hogy a turbulenciának és a szélesebb gumiknak köszönhetően nehezebb lesz követni az előtted haladót, mert az autók gyorsak a kanyarokban, a féktávok pedig rövidebbek a nagyobb leszorítóerő miatt” - mondta az osztrák, akit kifejezetten szórakoztat a Mercedes és a Ferrari csatája. „Reméljük, hogy hasonló show-t fogunk produkálni a következő években is. Szerintem helyesen döntöttünk, amikor ezt az irányt követtük, mert az autók csodásak, a rajongók pedig elégedettek lehetnek.”