Kevesebb lett a DRS vagy gumielőny által segített, mesterséges előzésből, ugyanakkor több az igazi, bevállalós manőver 2017-ben: ezzel vigasztaltak minket nem is olyan régen, az ilyen téren valóban parádés Kínai Nagydíj után. Szocsi aztán hidegzuhanyként ért minket: a szoros befutó ellenére a pályán nem zajlott akció. Egyes statisztikák szerint egyetlen előzés sem történt a teljes verseny alatt, más számsorok azonban egyetlen helycserét feltüntetnek.
Az ötödik körben Pascal Wehrlein maga mögé utasította sauberes csapattársát, Marcus Ericssont. A német Auto Motor und Sport szaklap felkutatta, mi is történt valóban abban a körben, mi a statisztikusok ellentmondásának oka. Hamar feltűnt nekik, hogy Ericsson, aki a 4-es és 5-ös kanyar között veszítette el jobb pozícióját, abban a körben 2 másodpercet lassult, míg Wehrlein nem bukott időt, annak ellenére, hogy egy előzés általában ezzel szokott járni.
Mint tudjuk, a futam elején pályára érkezett a biztonsági autó, többen pedig a bokszba hajtottak új abroncsokért. Így tett a mezőny végéről Ericsson is, szuperlágyra cserélve az ultralágy keveréket. Wehrlein csak egy körrel később érkezett, ugyancsak szuperlágyat kapott, a késés miatt azonban csapattársa mögé tért vissza. Az újraindítást követően nyilvánvaló volt, hogy Wehrlein gyorsabb azonos abroncsokon, a Sauber pedig úgy döntött, a feltartás elkerülése végett megcseréli két versenyzőt – az eredetileg is jobb pozícióban levő Wehrlein visszakapta a helyét. A statisztika készítői pedig vitázhattak rajta, előzésnek vegyék-e a helycserét vagy ne.
Fontos hozzátenni, hogy az előzési statisztikák sosem vizsgálják az első kört, amikor a rajtsorrendhez képest számos változás történik, valamint az egy körön belüli oda-vissza előzések sem számítanak.