A délelőtti szabadedzés eseményeinek tükrében nem meglepő módon Carlos Sainz gurult először pályára, hogy minél inkább behozza az első másfél óra kiesett idejét. A nagyágyúk közül Sebastian Vettel mutatta meg magát szuperlágy abroncsokon. A kezdeti szakaszban Vettel és Raikkönen egymástól vették el az első helyet, Perez továbbra is jó tempót futott a Force Indiával.
Hamilton és Bottas csak tíz perc elteltével merészkedtek ki a pályára, Bottas a lágy gumikat próbálgatta, a két Ferrari pedig továbbra is egymással csatázott az élen, Raikkönen bekerült 1:14 alá. Romain Grosjean kétszer is megperdült három percen belül a hatos kanyarban. Bottas képtelen volt a hűvös időben megfelelően felmelegíteni a lágyakat, Hamilton viszont gyorsult a szuperlággyal, fel is jött harmadiknak. A finn végül megtalálta a megfelelő hőmérsékleti tartományt és kevesebb, mint egy tizeddel lemaradva ferraris honfitársától, a második legjobb időt jegyezte.
Az ultralágyat Vettel használta először az FP2 során, bő két tizeddel Hamilton elé is ugrott vele az élre. Ezen a hűvös és poros pályán délelőtt az volt látható, hogy nem hozott akkora előnyt az ultralágy a másik két gumihoz képest. Vettel második köre azonban sokkal gyorsabb lett, hét és fél tizeddel került Hamilton elé, sőt, Raikkönen szintén ultralágyakkal közel csapattársához fel is zárkózott másodiknak. Fél óra után az állás Vettel, Raikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo volt.
A jégember nem hagyta magát és 1:13 alá is megérkezett. Hamilton ultralágyon nagyon kevéssel Vettel elé a második helyre jött fel. Grosjean 40 perc elteltével harmadszor is megperdült, ezúttal az egyes kanyar után. Verstappen egy kiváló körrel is több, mint nyolc tizeddel maradt el Raikkönentől, de az ötödik helyet megcsípte Massa elől. Verstappen nem nyugodott bele és fél másodpercen belülre érkezett Kimi mögé, de maradt ötödik. Ricciardónak valami gondja lehetett, mivel 50 perc elteltével is csak szuperlágyas ideje volt a 14. helyen.
Ericsson megkóstolta a jobb hátsóval a bajnokok falát, de tovább tudott menni. Fernando Alonso közel egy órát vesztegelt a garázsban, mire ki tudott gurulni a pályára. 60 perc elteltével kezdtek megmerevedni a frontvonalak, a pilóták a jobban megtankolt versenyautókkal köröztek. Esemény így is akadt, Valtteri Bottas például megperdült az első kanyarban, még a fűsávon is keresztülcsúszott. Vettel inkább levágta a kanyart, mert a finn éppen a pályára csúszott vissza. Rettentően gyenge volt a tapadás délelőtt és délután is.
Vettel is kirándult egyet a hetes kanyarban a megcsúszó hátsó kerekek miatt, Kvjat ugyanezt az egyes kanyarban tette. A célegyenes utáni első balos különösen kritikus volt pénteken. Alonso közben szuperlágyon rótta a köröket, de csak a hátsó fertályba való időket futott. Húsz perccel a vége előtt a piros zászló is előkerült, Max Verstappen autója a pálya közepén füstölni kezdett, majd leállt. A második motorhiba a Renault-erőforrásoknál már az első nap.
Az újraindítás után Perez csúszott meg a kettes kanyarban, Alonso pedig ultralágyon a sűrű középmezőnybe jutott. A sorrend lényegében nemigen változott az utolsó fél órában, leszámítva Fernando Alonso utolsó nagy robbantását, amivel a hetedik helyre lépett előre. Elképesztő, mit művel a spanyol pilóta a gyenge autóval. A nagycsapatok pilótái közül Raikkönen maradt elől Hamilton, Vettel és Bottas előtt. Folytatás szombaton a harmadik szabadedzéssel.