Természetesen senki nem verte nagydobra, milyen újdonságokkal készül a Spanyol Nagydíjra, a Formula-1 első versenyére Európában, csütörtökön azonban, ahogyan benépesült a paddock, nem titkolhatták tovább újdonságaikat, számos fotó fedte fel az istállók néha egészen megújult versenygépeit.
Arról már beszámoltunk, hogy a nagycsapatok közti R&D-küzdelmet a Mercedes nyerte: mintha nem is a W08-at, hanem egy új autót hoztak volna Barcelonába. Forradalmi módon méretes szárny került az eddiginél vékonyabb orrkúpra, továbbá módosult az első és hátsó szárny, a bargeboard (légbeömlő előtti terelőlap), valamint a „majomülés”, a hátsó szárny közepénél található apró légterelő elem. A felszín alatt csökkent a W08 tömege, valamint a motor is frissült.
Persze a gyorsulás nem csupán a fejlesztések mennyiségétől függ – akár az is elképzelhető, hogy valamelyik nem válik be, és lassítja az autót –, de kétségtelen, hogy ennyi újítással nehéz lesz mit kezdeni a riválisoknak. A két világbajnokságot vezető Ferrarin jóval kevesebb változást lehet felfedezni. A legfontosabb a bargeboard, amely eddig egyenletes felületű volt, az összetettebb elemen azonban több rovátka található. Az alkatrész funkciója, hogy az autó hátulja felé irányítsa a légáramlatokat, így a módosítástól több leszorítóerő várható.
A másik fontos változás a T-szárnyhoz kapcsolódik, a továbbra is cápauszonyon található elem ezúttal már két szintből áll. A Ferrari a McLaren megoldását utánozta, ami bizonyítja, hogy Wokingban is születnek jó ötletek: Szocsiban például a Sauber vetette be a dupla T-szárny koppintását.
A Spanyolországot megelőző hírek alapján a legnagyobb változást a Red Bulltól várhattuk – olyannyira, hogy egyes pletykák arról szóltak, a versenygépet RB13-ról RB14-re nevezik át. Ehhez képest elég szerény a csapat által felvonultatott újdonságok listája, új karosszériáról például szó sincs. A Mercedesszel ellentétben az új Red Bullnak töréstesztet sem kellett elvégeznie, az orrkúp például érintetlen maradt.
Kérdéses, ezekkel a változásokkal mennyire sikerül a Ferrari és Mercedes nyomába lépni. A módosítások itt is a bargeboardnál a legszembetűnőbbek, a Red Bull összetett, horizontális elemmel is ellátott légterelőt tervezett. Emellett apróbb aerodinamikai változásokat találunk szerte az autón.
Természetesen a kisebb csapatok mindegyikénél is találunk újdonságokat, még ha nem is kapnak akkora figyelmet, mint a nagy hármas. A Force India például újragondolta első szárnyát, amely három helyett öt lépcsőből áll, ráadásul fekete helyett rózsaszín festékkel fújták le.