Bár amennyire csak lehet, a csapatok próbálják egymás elől rejtegetni új fejlesztéseiket, csütörtökön a technikai ellenőrzés, majd pedig a kerékcsere-gyakorlások miatt nem maradhattak végig lepel alatt az autók, így máris napvilágra kerültek a külsőleg alaposan átdolgozott modellek, amelyek közül a Mercedes láttán nyitották nagyra legtöbben a szemüket.
A brackley-iek az első négy futam tapasztalatai alapján saját elmondásuk szerint is nagy hangsúlyt fektettek a hatékonyabb gumihasználatra, ám a jelek szerint emellett bőven maradt idejük az aerodinamika komolyabb átdolgozására is.
A legszembetűnőbb változás egy új, méretes szárny megjelenése az autó orrán, amely az első légterelőről érkező áramlatokat igyekszik még precízebben terelgetni a padlólemez és a diffúzor felé. Emellett azonban átalakult, vékonyabb lett maga az orrkúp is, módosult az első és a hátsó szárny, összetettebbé váltak az oldalsó légbeömlők előtti terelőlapok, és immár két részből áll az autó hátulján található, „majomülés” névre keresztelt különös aero-elem.
Mindemellett a Mercedes mérnökeinek sikerült az autó tömegén is csökkentenie, hiszen a szezon kezdetén ezen a téren sem voltak ideális helyzetben. Mivel éppen a minimális súlyhatár környékén mozogtak, nem volt lehetőségük túl sok ballaszt elhelyezésére, amivel a súlyelosztást optimalizálhatnák.
Eközben pedig a brixworth-i motorrészleg munkatársai sem tétlenkedtek: a hétvégén Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is az erőforrás egy új verzióját kapja meg, amellyel elsősorban a megbízhatóság fokozására törekedtek.
A csapat persze azt várja az újításoktól, hogy sikerül lépéselőnybe kerülnie a Ferrarival szemben, akik ellen egyelőre 2-2-re állnak idén a győzelmek terén.