DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 2. szombat
F1

Jósda: Nem ússzuk meg botrány nélkül

Nyolcrészes minisorozatunk ötödik epizódjában a szezon várható botrányait vesszük sorra, megnézzük, hol robban majd a puskaporos hordó – Titeket is ugyanerre biztatunk, várjuk a véleményeket!

Teljes gőzzel hangolunk a szezonnyitóra, minisorozatunkban a szezon legfontosabb kérdéseit próbáljuk előre megválaszolni, s arra biztatunk Titeket is, hogy nézzetek bele a kristálygömbötökbe, a kommentek közt ti is válaszoljatok a feltett kérdésre. Összesen nyolc témában próbáljuk megjövendölni, mit várhatunk az előttünk álló évtől, melyek közül az első itt található, a második itt, a harmadik itt, a negyedik itt, az ötödik kérdés pedig itt látható:

Ritkán múlik el F1-es szezon botrány nélkül – hol látsz esélyt idén a puskaporos hordó felrobbanására?

Balogh Tamás: A Mercedesnél a kiegyenlítetlen erőviszonyok, a Ferrarinál Raikkönen totális apolitikussága miatt nem lesz összezörrenés, ha viszont a Red Bull gyorsan felzárkózik két riválisára, Daniel Ricciardo és Max Verstappen között feszültté válhat a viszony.

Berta Kitti: Úgy gondolom, a Red Bullnál fennáll a veszélye annak, hogy a két versenyző miatt feszültség alakuljon ki csapaton belül. Eddig Daniel Ricciardo nagyon jól kezelte a felmerülő vitás helyzeteket, azonban idén már Max Verstappen is tapasztaltabbnak számít majd, így viselkedése kevésbé lesz arra fogható, hogy „még fiatal”. Pedig ettől függetlenül még mindig csak egy 19 éves, ambiciózus, sokszor pofátlan, szókimondó srác, és miután ehhez még óriási tehetség is párosul, igazi veszélyforrás lehet a botrányokat illetően.

2-verst



Bognár Viktor: Bár én sem tudom, hogy milyen lehet az élet Ecclestone nélkül, de így a hiányában valamiért sportpolitikailag kifejezetten nyugodt szezont várok. Szerintem leginkább a McLaren és a Honda viszonya fogja mérgezni a paddock levegőjét, hogy aztán a beszállítócseréről meg a mindenféle engedményekről szóló hírek belerángassák a történetbe a többi csapatot is.

Czinege Ádám: Az előszezon alapján a McLaren-Hondánál: a wokingiak megelégelték a Honda teljesítményét, és előfordulhat, hogy szakítanak a japán gyártóval. Ha ez tényleg megtörténik, azt hiszem, annál nagyobb botrányt nem látunk idén máshol.

1-alonso

Dezső Attila: Már a szezon előtt fellángoltak az ellentétek a csapatok között a Mercedes és a Red Bull felfüggesztése miatt, nekem pedig van egy olyan sanda gyanúm, hogy Melbourne-től kezdődően is láthatunk néhány olyan aerodinamikai újítást, melyek ellen a riválisok hangosan fognak tiltakozni. Ha a Ferrari visszatér az élre, szinte biztos, hogy a legfőbb ellenfelek fogást akarnak majd találni rajtuk.

Gellérfi Gergő: Idén sem fog nélküle elmúlni. A McLaren és a Honda a szakítás bejelentéséig, sőt még azon túl is állandóan cirkuszolni fognak a sajtón keresztül, Bernie Ecclestone pedig árgus szemekkel figyeli majd az új F1-es vezetést, s a legkisebb problémákat is kíméletlenül fogja ostorozni.

Gobodics Tamás: Itt több potenciális robbanást is lehet mondani, magában hordozza a veszélyt egy esetleges gyenge Ferrari (Vettel vs. Marchionne szócsata?), egy esetleges túl jó Bottas (Hamilton vs. Mercedes újabb epizód?), egy túl jó Red Bull (Ricciardo és Verstappen megnyitja az új Rosberg-Hamilton frontot) és természetesen a McLaren is mindig téma. Igazi botrány talán nem nagyon lesz a wokingiakon kívül, én őket mondanám.

8-kimi

Kármán Zoltán: A McLaren-Honda kapcsolat már most is túlzottan feszült, s ha a motor nem javul, akár évközi beszállítóváltást is el tudok képzelni. Pilóták terén a Verstappen-Ricciardo kapcsolat romolhat meg, ha esetleg győzelemért harcolhatnak.

Mészáros Sándor: Bernie Ecclestone leköszönés utáni első interjúját érdekesnek találtam. Azt sugallta, hogy a háttérben forrnak az indulatok a régi vezér az új amerikai főnökök között. Ismerve azt, hogy Mr. E mekkora játékos, ki tudja, mi sülhet ki még ebből…

Strommer Benjamin: A múlt azt mutatja, hogy a Ferrari hajlamos a csetepaték színterévé válni. Marchionnéék eddig hűen tartották magukat háttérbe húzódó, esélylatolgatástól elzárkózó stratégiájukhoz, de kibírják vajon így egész évben?

Összegzés: A három élcsapatnál éppúgy elképzelhetőnek tűnnek a szezonközi botrányok a pilótapárosok miatt, mint a McLaren-Hondánál az életképtelen erőforrás miatt – de többen egy ennél magasabb szintű botrányt vízionálunk: az ember, aki háromszor eladta és egyszer megpuccsolta az F1-et, vajon belenyugszik elküldésébe…?

ecclestone_d

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: