DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
F1

Érdekes koncepcióval állt elő egy F1-rajongó

A száguldó cirkusz folyamatosan azzal küzd, hogy hogyan nyerjen új rajongókat (vagy ne veszítsen többet) magának: egy rajongó Max Mosley régi ötletét pofozta ki úgy, hogy az még egy sokat látott mérnöknek is megtetszett.

Több mint tíz évvel ezelőtt a Nemzetközi Automobil Szövetség akkori elnöke, a véleményét mostanában több témáról is kifejtő Max Mosley kitalálta, hogy a Forma-1-es versenyzők szezon közben cserélgethessék csapataikat, így valóban kiderülne, ki is a legjobb közöttük. Ez az ötlet nyilvánvaló akadályok miatt gyorsan lekerült az asztalról, most viszont az Autosport egyik olvasója újra felvetette azt a legendás mérnöknek, Gary Andersonnak. Timothy Lyons elképzelése szerint a rendszert egy 12 csapatos bajnokságban lehetne megvalósítani, ahol huszonnégy pilóta szerepel, huszonnégy versenyen egy szezonban, és minden versenyző két-két futamot töltene el egy-egy csapatnál.



A csavar a történetben ott van, hogy a pilóták magával az F1-gyel kötnének szerződést, és komoly összegű pénzdíjakért zajlana közöttük a küzdelem. „Nagyon érdekes a tervezet, mely szerintem megérdemelne egy vitát” – nyilatkozta Anderson. „Attól tartok azonban, hogy mint a legtöbb ilyen ötlet, lerombolná a Forma-1 DNS-ét. Jó lenne látni, hogy Lewis Hamilton hogyan boldogul a Sauberrel, vagy hogy hogyan tölt el Marcus Ericsson egy hétvégét a Ferrarinál. A bajnok az a pilóta lenne, aki a legjobban meg tud küzdeni a váltakozó technikákkal, míg a konstruktőri cím továbbra is a legjobb autót gyártó csapatnak járna.”

„Nagyon sok mindent kellene tenni annak érdekében, hogy ez megvalósuljon” – mondta Anderson. „Például a pilóták munkakörnyezetét megfelelően be kell határolni, amely lehetővé tenné számukra, hogy gördülékenyebben át tudjanak ülni egyik autóból a másikba. Szintén jó lenne, ha a kormány és a pedálok is ugyanolyanok lennének minden autóban. Ezek apró dolgok, melyek megkönnyíthetik a pilóták dolgát, hogy csak a lehető legjobb teljesítményre fókuszálhassanak vezetéskor. Minél többet gondolok rá, annál jobban tetszik. A valóságban pedig meg is történhet, ha a Liberty hajlandó kinyitni a csekkfüzetét, és olyan ajánlattal állnának elő, amelyet a pilóták nem tudnának visszautasítani!

„Ha megtörténne, a csapatoknak el kellene fogadniuk, hiszen a konstruktőri bajnoksággal keresik a legtöbb pénzt. Persze extrém ötletnek hangzik, de figyelembe véve, hogy mindenki arra kíváncsi, hogy a versenyzők hogyan küzdenek meg különféle helyzetekkel, megéri elgondolkodni rajta” – nyilatkozta Anderson.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: