Nagy változás történt a Formula–1 élén, hiszen az új tulajdonos három vezetőt nevezett ki Bernie Ecclestone helyére – hogyan érintheti ez a Hungaroringet?
Egyértelmű, hogy változásokat fog hozni, az már más kérdés, hogy mennyi idő alatt, hiszen a jelenlegi szerződések eléggé be vannak betonozva. A korábbi tulajdonossal, a CVC-vel sem álltunk közvetlen kapcsolatban, hiszen a pályák nem velük, hanem az ügyvezetéssel, azaz eddig Bernie Ecclestone-nal intézik a dolgaikat. Ecclestone pozíciójának megszűnése jelent változást a mi szempontunkból, de bízunk abban, hogy ettől függetlenül egy pár évig még a Formula–1 közelében marad.
Lehet-e már tudni, hogy ezt követően ki lesz a kapcsolattartó?
Biztos vagyok benne, hogy továbbra is Bernie Ecclestone, de az új tulajdonos erre kijelölt embere is felveszi a pályákkal kapcsolatot. Persze, mivel nekünk 2026-ig érvényes a szerződésünk, nem hiszem, hogy bármit is újra kellene tárgyalnunk.
Egy másik jelentős változás a világbajnok csapatot érinti: növekedhet-e a finn szurkolók száma azzal, hogy Valtteri Bottas bajnokesélyes autóban ül az idei évtől?
Nem hiszem, hogy ez jelentős emelkedést hozna a finn szurkolók számában, hiszen őket elsősorban Raikkönen „hozza”. Ettől függetlenül örülök ennek a fejleménynek, biztos vagyok benne, hogy egy üde színfolt lesz majd, hiszen mindig érdekes, ha egy topcsapatnál új versenyző jelenik meg. A nagyobb érdeklődést viszont inkább az új autók hozhatják 2017-ben, s ez a jegyeladásokban is érezhető.
Nagy a különbség?
A tavalyi év hasonló időszakához képest a sokszorosa. Persze voltak mindenféle akcióink és egyéb kezdeményezésünk, de ettől függetlenül is érezhető, hogy felfokozott várakozás övezi a 2017-es szezont.
Az idei év a Hungaroring számára még egy okból különleges az idei év, hiszen először rendezhet a pálya kollektív tesztet. Hogy zajlottak a tárgyalások?
Sehogy, kész tényként közölték velünk, hogy itt maradnak a versenyt követően egy kétnapos kollektív tesztre. Szerintem nagyon nagy dolog, hogy Bahrein mellett a Hungaroringet választották ki a két ilyen évközi gyakorlás egyikének helyszínéül, s bár ez plusz kihívásokkal és extra költségekkel is jár, hiszen a sportbírók munkájának és a biztonsági intézkedések megszervezése nagy feladat lesz, nagy megtiszteltetés ez a pálya számára. Azt viszont egyelőre nem tudjuk, hogy milyen érdeklődés várható nézői részről…
Milyen feltételekkel lehet bejutni majd a tesztre?
A háromnapos versenyhétvégi jeggyel a tesztek is látogathatóak lesznek, emellett külön napijegyeket fogunk árusítani, melyek csak a tesztre szólnak.
Térjünk át a másik kiemelten fontos témára, a fejlesztésekre: a korábban már elhangzottakhoz képest milyen új részleteket lehet már tudni?
A korábban megjelent képek a két évvel ezelőtti koncepcióterveket tükrözik, előre dolgoztunk saját elképzeléseinken. Azonban a fejlesztések elindításához kell egy konkrét kormánydöntés, mely még nem történt meg, de a közeljövőben várható. Ezt követően az idei év a tervezésé lesz, s mint korábban is elmondtuk, az egész folyamatot három ütemben képzeljük el. Az első ütem a pályacsíkon kívüli létesítmények fejlesztésére szolgál, a harmincéves faszerkezetek által tartott, rossz állapotú lelátókat kicseréljük, a 14-es kanyartól az 1-es kanyarig megújul a nézőtér, valamint az ezek közepén található, a kommentátorállásoknak és egyéb kiszolgáló irodáknak szolgáló fejépület tartozik majd ebbe a szakaszba – ez szól tehát a nézőkről.
A Magyar Nagydíj után el is kezdődik a folyamat?
Elég feszített lesz a tempó, hiszen el kell bontani a nézőteret, és jövő májusra el kell készülni mindennel, hiszen ha nem is tudunk minden megszokott versenyt megrendezni a felújítás miatt, a Formula–1-es futamot nem veszélyeztetheti a folyamat. A második ütem lesz a pályacsíkon belüli részek felújítása, azaz a bokszok, a paddocképület, a versenyirányítási központ és minden egyéb megújul, kivéve a néhány évvel ezelőtt épített ambulanciát. Ide egy új főépület kerül majd, ahol az FIA emberei, a sportszakma, a versenyirányítás és a Paddock Club kap helyet, maga a paddock és a bokszok pedig kibővülnek. Ez egy nagyobb falat lesz az elsőnél, egy elég komplikált, nagy épületről van szó.
És a harmadik ütem…?
A harmadik ütem az igazi álmunk: a tágabb közönségről szólna, ez lenne az úgynevezett látogatóközpont és a motorizációs centrum, és minden, ami azt szolgálja, hogy a Hungaroring az év 365 napján látogatható, családok számára is igénybe vehető legyen – és magába foglalná azokat a kiszolgáló létesítményeket, amelyek színesebbé tennék a Hungaroringet.
A terveken szerepel egy alternatív paddock kialakítása is, ez hová kerülne?
A 12-es kanyar előtti egyenesben, szeretnénk idevonzani minden olyan csapatot és érdekeltséget, melyek közel állnak az autósporthoz. Úgy gondolom, hogy ezeket a helyeket jól lehetne értékesíteni olyan csapatok és szervizek számára, akiknek nemcsak hely kell, hanem pályahasználat is, s ezért bérleti díjat is fizetnének. A Formula–1 és más versenyek alatt pedig a betétfutamok résztvevői használhatják ezt a helyszínt.
A felújítás kezdetéig viszont még jó néhány programot kínál a Hungaroring az érdeklődőknek – pontosan hogy néz ki a menetrend?
A pálya hasznosítása azonnal megkezdődik, amint valamivel jobb idő lesz, s az idei évre már nincs egyetlen szabad nap sem – ami nagyon fontos, hiszen az ilyen „egyéb” rendezvényekből él a pálya. Ami a nagyokat illeti, külön kiemelendő a Nagy Futam nevű belvárosi utcai F1-es parádé május elsején, majd ezt követi a WTCC-futam a hó közepén, ahol reméljük, hogy Michelisz Norbi szerencsésebb lesz, mint tavaly. A DTM is visszatér hozzánk, ami nagyon jó hír, hiszen tudjuk, mennyire színvonalas rendezvényről beszélünk, majd jön a Ferrari Challenge, ami évekkel ezelőtt volt itt utoljára, július végén következik a Formula–1 és a kollektív teszt, augusztus végén pedig a kamionos Európa-bajnokság zárja a sort, s ha minden jól megy, ezt követően elindulhat a lelátók lebontása.