Könnyen lehet, hogy Nico Hülkenberg jövőre negatív rekordot fog dönteni: jelenleg csak Adrian Sutil és Pierlugi Martini előzi meg a német pilótát 128 és 119 dobogó nélküli futammal, míg a jövőre Renault-nál versenyző emmerichi Abu Dhabiban 115. nagydíjrajtját teljesítette. Hülkenberg azonban azok közé tartozik, akiket egyáltalán nem hoznak lázba, és nem érdekelnek a statisztikák. „Mindig van valamilyen oka, egy incidens, vagy más hasonló eset” – idézte a pilótát a GPUpdate.net
„Néhány elkerülhető lett volna, de történnek hibák, és balszerencsés esetek, de ez van. Ez szomorú, mert szerettem volna dobogót szerezni magamnak és a csapatnak, de nem arról van szó, hogy sírok, mert mindig én vagyok, aki a rövidebbet húzza. Ilyen az élet. Remélhetőleg a következő néhány évben másképp lesz majd. Hiszek a kemény munkában, és a jó döntésekben, a többi pedig vagy jön, vagy sem” – tette hozzá a német.
Hülkenberg több esetben is egy hajszállal maradt le a dobogóról, vagy csak a körülmények balszerencsés összejátszása esetén nem érhetett célba az első három között:
2012 – Belga Nagydíj
Noha kiesett a Q2-ben, a kaotikus rajt, és az élmenők kiesése után a harmadik helyre sikerült felkapaszkodnia. Végül a negyedik helyen zárta a versenyt, mindössze 2,5 másodperccel lemaradva a harmadik helyezett Kimi Raikkönentől.
2012 – Brazil Nagydíj
Talán az egyik legemlékezetesebb Hülkenberg-szereplés. A német sokat nyert azon, hogy nem állt ki a bokszba a verseny nyitó szakaszában, majd a vezetést is sikerült átvennie. Bár egy megcsúszás miatt elveszítette azt, ismét fel tudott zárkózni Lewis Hamiltonra, de előzési kísérlete ütközéssel ért véget. A Force India pilótáját meg is büntették az eset miatt, így csak az ötödik helyen zárt.
2013 – Koreai Nagydíj
Egy középmezőnybe való Sauberrel Hülkenberg elképesztő teljesítményt nyújtott a yeongami pályán. Már Q3-as szereplése is feltűnést keltett, az pedig főleg, amikor Fernando Alonso Ferrariját és a két Mercedest is maga mögött tudta tartani, és ért célba negyedikként.
2014 – Bahreini Nagydíj
Ezen a futamon kis híján mindenki előzött mindenkit, Hülkenberg leginkább csapattársával, Sergio Perezzel, és a két Williamsszel harcolt. A mexikói került ki a csatából legjobban, és elcsípte a harmadik pozíciót, míg a németnek meg kellett elégedni az ötödik pozícióval.
2015 – Magyar Nagydíj
Bár a Force India gyorsan szerette volna elfelejteni ezt a hétvégét, érdemes megjegyezni, hogy Hülkenberg, mielőtt első szárnyának leszakadása a gumifalba küldte volna, a hetedik helyen haladt – az előtt a Danyiil Kvjat előtt, aki később a dobogó második fokán ünnepelhetett.
2016 – Monacói Nagydíj
Noha a verseny elején negyedik helyre kapaszkodott fel, kerékcseréje után beszorult Felipe Massa mögé, így a hatodik helyen ért célba – míg egy fokkal jobb taktikát választó csapattársa harmadikként.
2016 – Belga Nagydíj
Remek rajtjának köszönhetően egészen a második helyig sikerült felzárkóznia, de Kevin Magnussen balesetét, és a piros zászlós szakaszt követően is harmadikként haladt. Végül mégis be kellett érnie a negyedik hellyel az őt megelőző Hamilton miatt.
2016 – Brazil Nagydíj
Az Interlagosban mindig remeklő Hülkenberg kint maradt extrém esőgumikon, amíg a mezőny nagy része cserélt, de balszerencséjére defektet kapott a biztonsági autó mögött. A német a 15. helyre esett vissza, de így is fel tudott zárkózni a 7. helyre.