DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 19. csütörtök
F1

Nem büntetik a pályaelhagyást

A Stratégiai Csoport által csütörtökön hozott döntések többségét az F1-szurkolók valószínűleg örömmel fogadják, az egyik módosítással kapcsolatban viszont egyelőre sok a kérdőjel.

A halo bevezetését elhalasztották, eltörlik a safety car mögüli rajtokat és szinte minden rádiós korlátozást, továbbá igazságosabbá tették a piros zászlós megszakításokra vonatkozó előírásokat. Számos olyan döntés született tehát, melyeket a rajongók örömmel fogadhatnak, az egyik viszont, amiről a sajtóban egyelőre kevesebb szó esett, számos kérdést von maga után.

A Stratégiai Csoport ugyanis úgy döntött, hogy eltörlik a pályaelhagyás miatti büntetéseket, mivel nehéz megítélni, hogy valóban előnyhöz jutott-e az adott versenyző a vonal átlépésével. Bár a csapatok ezt a módosítást a motorsport.com beszámolója szerint azonnal be akarták vezetni, az FIA viszont több időt szeretne, mire tisztáznak mindent ezzel kapcsolatban. Az azonban nem kizárt, hogy a hétvégi Német Nagydíjon próbát tesznek a változtatással.

palyaelhagyas



A módosítással kapcsolatos aggályokat a neves brit szakíró, Will Buxton így foglalta össze Twitter-csatornáján: „Az a szomorú a pályaelhagyást illetően, hogy minden pilóta, akivel ma beszéltem, azt mondta, hogy a kerékvetős szenzorok megfelelő módszert biztosítanak a szabály korrekt alkalmazására. A Super Bowlon sem lesz nagyobb az end zone, a kapu se a labdarúgó világbajnokságon. A pálya határai a pálya határai.”

„Alig várom, hogy valaki Barcelonában a régi utolsó [előtti] kanyart használja a sikán helyett, mivel nem szabályozzák a pálya határait. De a montreali utolsó kanyar, a COTA S-kanyarjai vagy az Eau Rouge kiegyenesítése is elég szórakoztató lenne. Kár, hogy nem versenyzünk már Indianapolisban. A versenyzők kihagynák a belső részt és csak az oválon mennének. Hiszen nincs büntetés a pálya határainak áthágásáért.”

Persze Buxton túloz, hiszen itt minden bizonnyal csak a pálya leszélesítésének „büntetlenségéről” van szó, nem a kanyarlevágásról – azzal kapcsolatban viszont kétségkívül igaza van, hogy a pályának nem véletlenül vannak határai. Mi a helyzet például a hungaroringi 4-es kanyarral, ahol adott esetben egyértelmű előnyt jelenthet a kiszélesítés. Ezen kérdések tisztázása az elkövetkező időszak feladata.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: