A két csapatnak nem csupán a presztízs miatt fontos, hogy ne a táblázat legvégén fejezze be szezonját: a 10. pozícióért számottevően nagyobb pénzjutalom jár, mint az utolsóért. A tavaly még 36 pontot gyűjtő Sauber látványosan szenved idén, de azt aligha gondolták volna, hogy a Manor előbb fog pontot szerezni, mint ők. Pascal Wehrlein az Osztrák Nagydíjon ért célba a 10. helyen, míg a Sauber idei maximuma 12. helyezés.
„A Manor pontszerzése felnyitotta a szemünk, mondjuk így” – beszélt Wehrlein pontjáról Felipe Nasr, a svájciak pilótája. „Kétségkívül emelnünk kell a szintünkön, és szükségünk van fejlesztésekre az autón. Biztos vagyok benne, hogy a Manor versenyről versenyre, szünet nélkül újítja az autóját, és most rajtunk a sor, hogy ugyanezt tegyük. Úgy gondolom, a pontok nincsenek messze” – fogalmazott Nasr. A fejlesztési munkát anyagi problémái miatt eddig hanyagoló Sauber már a silverstone-i teszten bevetheti új aerodinamikai csomagját.
Ausztriában akár Nasr is pontot szerezhetett volna Wehrlein helyett. Egykiállásos taktikája nem bizonyult rossz választásnak – csakhogy lágy gumikon startolt, így a futam második felében kellett kiállnia, miközben a biztonsági autó a 27. körben érkezett.
„Nem a számunkra megfelelő időben jött be, mivel a lágy gumin 40-45 körig kellett maradni. Ha abban az időszakban érkezett volna a safety car, az ideális lett volna számunkra, ingyen kiállhattunk volna. A legtöbben kereket cseréltek a biztonsági periódus során, én azonban nem tehettem meg, mivel ha felhelyeztük volna a szuperlágyat, nem bírta volna ki a végéig. Nagy kár, mert ha 10-15 körrel később jön, pontért harcolhattunk volna” – beszélt versenyéről Nasr.